معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان قم:

احیاء نیروی انسانی توانمند و متعهد رسالت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، احیاء نیروی انسانی توانمند و متعهد پرورشی را رسالت و ماموریت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی استان در زمینه هویت‌بخشی دانست.

کد مطلب: ۱۳۷۰۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
احیاء نیروی انسانی توانمند و متعهد رسالت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی است

محمد امینیان در خصوص ارزیابی خود از وضعیت موجود در زمینه میزان تحقق اهداف امور تربیتی در استان قم به پانا گفت: «حرکت احیاء امور تربیتی استان قم تقریبا به طور محسوسی قابل توجه است و تاثیر در روند فرهنگی عمومی استان از طریق احیاء امور تربیتی قابل اعتنا است.»

وی، تعداد نیروی انسانی را اصلی‌ترین چالش موجود در زمینه احیاء امور تربیتی استان قم دانست و اظهار کرد: «کیفیت نیروی انسانی موجود چه از نظر کیفیت کارکرد و چه از نظر میزان نیروی نزدیک به بازنشستگی، فراموشی رسالت اصلی امور تربیتی و مشغولیت به فعالیت‌های فرهنگی و گزارش‌سازی پیرامون آن، نابودی سرمایه نیروی انسانی امور تربیتی طی سالیان گذشته و تضعیف نیروها و همچنین نداشتن فرآیند احیاء و برنامه بوم تربیتی استان از دیگر چالش‌های این حوزه هستند.»

امینیان در خصوص راهکارها و پیشنهادات در زمینه احیاء امور تربیتی خاطرنشان کرد: «از جمله راهکارها می‌توان به تقویت کمیت و کیفیت نیروی انسانی امور تربیتی استان، تقویت مرجعیت فکری اداره کل‌های معاونت پرورشی در وزارت و انتقال این فکر به استان‌ها، ایجاد شبکه فکری و عملیاتی امور تربیتی استان‌ها با مراکزی که می‌تواند به تقویت فکری امور تربیتی استان‌ها چه دولتی و چه غیردولتی خاصه سمن‌ها منجر شود، اشاره کرد.»

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، احیاء نیروی انسانی توانمند و متعهد پرورشی را رسالت و ماموریت اصلی معاونت پرورشی و فرهنگی استان در زمینه هویت‌بخشی دانست و افزود: «نداشتن هویت پرورشی و تربیتی نیروی انسانی مستقر در مدرسه، چالش هویت‌بخشی به مدارس استان‌ها است که تشکیل شبکه مربیان و تقویت حس پرورشی و تقویتی در آن‌ها، ارتقاء سطح بینش و قدرت فکری ایشان و تشکیل مرکز حمایت از فعالیت‌های تربیتی مدارس، راهکارهایی برای هویت‌بخشی در مدارس است.»

وی نسبت به میزان جذاب بودن فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی استان گفت: «آنچه به معاونت پرورشی استان برمی‌گردد، تقویت حس در کنار هم بودن مثل اردوها، گعده‌ها و دورهمی‌های دوستانه مبتنی بر نظام انسانی سبب جذابیت در فعالیت پرورشی و فرهنگی شده است. ضمن اینکه تکراری بودن، فاقد فکر و ایده در دال مرکزی آن، بدون نگاه مخاطب‌شناسی در پس پرده آن و فاقد دیدگاه تربیتی خاص از دلایل اصلی جذاب نبودن فعالیت‌های پرورشی در برخی مدارس است.»

امینیان خاطرنشان کرد: «حرکت از فعالیت فرهنگی و پرورشی به کنشگری اجتماعی، حضور در حرکت‌های جمعی، تقویت اردوگاه‌ها و اتصال بدنه فرهنگی و پرورشی مدرسه با اردو، انتقال تجارب و الگوهای درست به مدرسه و برگزاری کارگاه‌های تخصصی هر پنج‌شنبه به مدت 3 ماه، اقداماتی است که جذاب‌سازی فعالیت‌های پرورشی و جذب دانش‌آموزان و فرهنگیان در دستور کار قرار دارد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار