جلسه بررسی سند انتظار دولت برگزار شد

تهران (پانا) - جلسه بررسی سند انتظار دولت با حضور مشاوران معاون وزیر آموزش و پرورش در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۴۹۵
لینک کوتاه کپی شد
جلسه بررسی سند انتظار دولت برگزار شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، رضا قمرزاده مشاور معاون پرورشی و فرهنگی و مدیر اقدام بند ۵ اولویت های تحولی سند انتظار دولت از آموزش و پرورش اظهار کرد: در تحقق سند انتظار دولت ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف باید مشخص و احصا شود زیرا معتقدیم خروجی آموزش و پرورش باید در مدرسه دیده شود.

وی افزود: سند انتظار یک ظرفیتی برای بررسی توانایی‌ها و ظرفیت‌های دستگاه‌های مختلف است.

قمرزاده با اشاره به بند ۵ سند انتظار بیان کرد: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی در تحقق تربیت چندساحتی در حداقل ۳۰ درصد مدارس با ایجاد موقعیت‌های نقش‌آفرینی موثر اجتماعی برای دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها با رویکرد بومی‌سازی توسط نهادها و گروه‌های تربیتی با در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های تربیتی داخل و خارج آموزش و پرورش در این بند آورده شده است.

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: لازم است از تمام ظرفیت‌های موثر برای تحقق سند انتظار دولت استفاده شود.

برنامه‌ریزی برای تحقق اهداف مرتبط با سند انتظار دولت از وزارت آموزش و پرورش جزو اولویت های اعلامی معاونت پرورشی و فرهنگی است

در ادامه این جلسه اسماعیل بحری‌زاده مشاور مطالعات و برنامه‌ریزی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش تحقق اهداف مرتبط با سند انتظار دولت از وزارت آموزش و پرورش را جزو اولویت‌های اعلامی معاونت پرورشی و فرهنگی نام برد و افزود: سند تحول دولت از معاونت پرورشی و فرهنگی چند انتظار دارد که در برش دو و سه ساله آتی به عنوان بند ۵ اقدامات تحولی اولویت‌دار و بندهای ۳ و ۴ سایر اقدامات تحولی ابلاغ شده است. در همین راستا یکی از این اقدامات کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های پرورشی در تحقق تربیت چندساحتی در حداقل ۳۰ درصد مدارس تا ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳ _ ۱۴۰۴ است.

بحری زاده ادامه داد: این امر با ایجاد موقعیت‌های نقش آفرینی موثر اجتماعی برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان با رویکرد حل مسائل بومی و ملی؛ از طریق اجرای این فعالیت‌ها توسط نهادها، چهره‌ها و گروه‌های تربیتی واجد صلاحیت؛ با در اختیار گذاشتن ظرفیت‌های تربیتی داخل و خارج آموزش و پرورش محقق خواهد شد.

مشاور معاون وزیر افزود: ارتقای هویت اسلامی ایرانی و روحیه آرمان‌خواهی دانش‌آموزان از طریق برگزاری اردوهای متنوع دانش‌آموزی همچنین تنوع‌بخشی به موقعیت‌ها، منابع و روش‌های آموزش و تربیت با تهیه منابع آموزشی و تربیتی با کیفیت به عنوان مکمل کتاب درسی و ارائه از طریق آموزش‌های حضوری و مجازی، سنجش اثربخشی با رتبه‌بندی محتوا از دیدگاه ذینفعان، صدور کارنامه تربیتی برای حداقل ۸۰ درصد از دانش‌آموزان تا پایان سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ از دیگر انتظارات این سند از معاونت پرورشی و فرهنگی است.

گفتنی است در این جلسه قماشچی مشاور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش و مدیر اقدام بند ۳ و موسوی مدیر اقدام بند ۴ از اقدامات تحولی سند انتظار دولت از آموزش و پرورش به تبیین مفاد بندها پرداخته و چگونگی مشارکت بخش‌های مختلف در تحقق اهداف این بندها را تشریح کردند و سپس هریک از نمایندگان نهادها و دستگاه‌های مختلف به بیان نظرات خود پیرامون نحوه تحقق سند انتظار دولت پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار