حق‌وردی در گفت‌و‌گو با پانا:

طرح «ساماندهی جذب نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش» در نوبت صحن قرار دارد

اگر این طرح تصویب شود بخشی از مشکلات آموزش و پرورش رفع خواهد شد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از به پایان رسیدن بررسی طرح ساماندهی جذب نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش خبر داد و گفت این طرح چند ماه است که در نوبت صحن قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۷۰۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح «ساماندهی جذب نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش» در نوبت صحن قرار دارد

حسین حق‌وردی در گفت‌وگو با پانا ضمن اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، اظهار کرد: «دیدار رهبری با معلمان ابعاد مختلفی داشت؛ صحبت‌های ایشان در آن جلسه نوعی کارشناسی تمام عیار در تمامی ابعاد نظام آموزش و پرورش بود. به نظر می‌رسد که رهبری مدت‌ها فعالیت‌های آموزش و پرورش را مدنظر داشتند تا اینگونه دقیق و کارشناسانه مشکلات را مطرح کردند و راهکار دادند.»

نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی افزود: «بازبینی محتوای کتب درسی ‌ و توجه به معلم در نظام آموزشی و هویت‌بخشی در نظام آموزش و پرورش که برای جوانان مفید باشد، از موضوعات حائز اهمیتی بود که رهبر انقلاب به آنها اشاره کردند.»

وی گفت: «مشکلی که در ساختار اداری داریم این است که برای عملیاتی کردن این صحبت‌ها و فرمایشات تلاش لازم صورت بگیرد. چندین سال است که این تاکیدات مطرح می‌شود. برای اجرای این فرمایشات راهبرد باید تعیین شود؛ شیوه‌نامه و آیین‌نامه نیاز است لذا نظام آمو‌زش و پرورش است که باید این‌ها را عملیاتی است.»

حق‌وردی ادامه داد: «اجرای بخشی از این تاکیدات تامین بودجه می‌خواهد بخشی از آنها توجه، پیگیری و برنامه‌‌ریزی لازم دارد. در بودجه سال جاری هم آنچه که شایسته آموزش و پرورش بود، به آن داده نشد. در رتبه‌بندی معلمان نیز همین را شاهد بودیم.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: «در بدنه مدیریت دولت باید کاری جهادی صورت گیرد. در آموزش و پرورش مشکلاتی داریم که تا شخص آقای رئیس جمهور به این موضوعات ورود نکند، این مشکلات رفع نمی‌شود.»

وی در پایان اضافه کرد: «۵۰ هزار مدرسه داریم که خدمتگزار ندارد. امسال در بودجه تصویب کردیم که ۲۵ هزار نفر نیروی انسانی استخدام شود اما در نهادهای نظارتی این مصوبه حذف شد. طرح ساماندهی جذب نیروی وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش مجلس به پایان رسیده است؛ چند ماه است که در نوبت صحن است. همچنین شیوه اداره مدارس غیرانتفاعی نیز در دستور صحن است که اگر اینها انجام شود، ان‌شالله بخشی از مشکلات رفع می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار