رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد:

هدف گذاری مبادلات تجاری ۳ میلیارد دلاری ایران و عمان در آینده نزدیک

تهران (پانا) - رئیس اتاق بازرگانی ایران از هدفگذاری مبادلات تجاری ۳ میلیارد دلاری ایران و عمان در آینده نزدیک خبر داد و افزود شناخت خوبی از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی میان دو کشور ایجاد شده اما پیشبرد هر چه بیشتر روابط با تکیه بر برخی از ظرفیت‌های استفاده نشده نیازمند توجه به نکاتی است.

کد مطلب: ۱۳۶۹۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
هدف گذاری مبادلات تجاری ۳ میلیارد دلاری ایران و عمان در آینده نزدیک

غلامحسین شافعی، رییس اتاق بازرگانی ایران در همایش تجاری ایران و عمان اظهار کرد: فرصت را مغتنم شمرده و حضور فیصل عبدالله وزیر صنعت کشور عمان را در اتاق بازرگانی ایران مغتنم شمرده و این امیدواری وجود دارد که همکاری سازنده میان اتاق‌های بازرگانی دو کشور آغاز و فصل جدیدی از همکاری میان اتاق‌های دو کشور گشوده شود.
وی افزود: روند رو به رشد مبادلات تجاری میان ایران و سلطنت عمان نشانگر چشم‌انداز مثبت در توسعه روابط است.
شافعی عنوان کرد: حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل با ۴۱ درصد رشد مواجه شده است.میزان صادرات ایران به سلطنت عمان ۵۹ درصد و واردات کالا به ایران ۲۱ درصد رشد داشته است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران از هدفگذاری مبادلات تجاری ۳ میلیاردی ایران و عمان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: شناخت خوبی از ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی میان دو کشور ایجاد شده اما پیشبرد هر چه بیشتر روابط با تکیه بر برخی از ظرفیت‌های استفاده نشده نیازمند توجه به نکاتی است.
وی ادامه داد:هر چند زمینه‌های متعدد برای صادرات کالا به عمان و تامین برخی از اقلام مورد نیاز در بازار ایران از طریق عمان قابل ذکر است برای توسعه روابط پایدار باید به سمت سرمایه‌گذاری‌های مشترک حرکت کنیم و در این راستا باید پیگیر فراهم نمودن تسهیلات برای این امر از سوی دو دولت باشیم.
شافعی خاطرنشان کرد: همچنین شناسایی پروژه‌های سرمایه‌گذاری دو طرف در زمینه صادرات مجدد کالاهای ایرانی از طریق عمان و واردات کالا از این کشور رشد نشان می‌دهد و استفاده از ظرفیت‌های بیشتر نیازمند بهره‌گیری بنادر و مناطق آزاد دو کشور از جمله چابهار است.
رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در زمینه آی تی، آی سی تی فناوریهای نوین دستاوردهای مناسبی توسط شرکت‌های ایرانی به دست آمده کا می‌تواند توسط شرکتهای عمان مورد توجه قرار گیرد.
شافعی تاکید کرد: حمایت و پشتیبانی مسئولان دو کشور و همکاری و مساعدت در جهت رفع موانع احتمالی ضروری است.
وی از بخش گردشگری سلامت به عنوان یکی از زمینه‌های مشترک همکاری نام برد و افزود: بخش خصوصی ایران آماده ارائه خدمات در این حوزه است.
شافعی گفت: در حوزه انرژی، ساخت نیروگاه، آبرسانی و ساخت تاسیسات آب و فاضلاب امکان همکاری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های ایرانی وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار