مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران در مرحله استانی برگزار شد

تهران (پانا) - مسابقات قرآنی با تنوع و گستردگی که دارد موجب جذب کودکان و نوجوانان خواهد شد و قرآن و اهل بیت(ع) دو چراغ هدایت بشری بوده که در مسابقات نمود ویژه‌ای دارند.

کد مطلب: ۱۳۶۹۸۲۷
لینک کوتاه کپی شد
مسابقات قرآن، عترت و نماز شهر تهران در مرحله استانی برگزار شد

مهدی نعیمی، رئیس اداره قرآن و عترت اداره آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه برگزاری مسابقات نهایی مرحله استان قرآن عترت و نماز دانش آموزی این مسابقات را روشی برای جذب کردن بچه ها به سمت و سوی قرآن دانست.

نعیمی ادامه داد: یکی از اهداف وزارت آموزش و پرورش آشنا کردن دانش آموزان از مقطع ابتدایی تا پایه دوازدهم با کلام اهل بیت و انس با قرآن کریم است، چرا که این دو در کنار یکدیگر چراغ روشنی بخش در جاده تاریک زندگی هستند. در راستای تحقق این هدف یکی از مبانی که تعریف شده است مسابقات مختلف قرآنی است. برگزاری مسابقه راه بسیار خوبی برای گسترش فرهنگ قرآن و عترت به دانش آموزان است.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: مسابقات قرآن و عترت در چندین مرحله برای دانش آموزان برگزار می شود. اولین مرحله که به نوعی رکن این مسابقات است، مرحله مدرسه یا به نوعی مرحله آموزشگاهی است. در این مرحله که در مدارس برگزار می شود منتخبین برگزیده می شوند تا در مرحله منطقه ای شرکت کنند. پس از این مرحله دانش آموزان راه یافته در مرحله استانی و در پایان در مرحله کشوری با هم به رقابت می پردازند.

نعیمی خاطرنشان کرد: مرحله استانی در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار می شود که در مرحله اول دانش آموزان با ارسال فایل های خود مورد داوری قرار می گیرند و دانش آموزانی که موفق شوند مرحله مقدماتی را پشت سر بگذارند، وارد مرحله نهایی می شوند که ما هم اکنون در حال برگزاری مرحله نهایی استان هستیم.

وی گفت: در مرحله نخست این مسابقات یعنی مرحله آموزشگاهی قریب به 250 هزار دانش آموز شرکت کردند. از این تعداد 70 هزار دانش آموز به مرحله منطقه ای راه یافتند و 2 هزار و 500 نفر به مرحله مقدماتی استان راه پیدا کردند که از این تعداد نیز 800 نفر در مرحله نهایی با هم به رقابت پرداختند. در این مرحله دو گروه دختران و پسران در دو روز با یکدیگر مسابقه دادند.

دانش آموز خبرنگار: امیرعباس امن زاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار