مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌ غربی:

معلم راهبر و مجری تمدن‌سازی در جامعه است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌ غربی، نظام تعلیم و تربیت را رکن اصلی تمدن‌سازی و معلم را راهبر و مجری این مهم در جامعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
معلم راهبر و مجری تمدن‌سازی در جامعه است

علی مطهری در سی و نهمین یادواره نکوداشت مقام معلم که در تالار وحدت ارومیه برگزار شد، به نقش آموزش و پرورش در جامعه اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش وسیله پیشرفت کشور و معلمان، فرماندهان سپاه پیشرفت ایران اسلامی هستند، نظام تعلیم و تربیت رکن رکین و اصلی تمدن سازی و معلم راهبر و مجری این مهم در جامعه است.

وی در خصوص شخصیت و منش شهید مطهری نیز گفت: شهید مطهری شهید راه اندیشه و فکر است، این شهید بزرگوار، شخصیت منحصر به فرد علمی و انقلابی و با ادبیات منطقی و علمی، تاثیرگذار بر نسل جوان بود، تبیین اندیشه های انقلابی و تحکیم پایه های فکری جوانان در کنار حضور عملی در سیاست از قدمهای بسیار موثر شهید مطهری محسوب می شوند.

مطهری با تأکید بر گرامیداشت مقام معلم در جامعه گفت: نکوداشت جایگاه رفیع معلم در اولویت مسوولان نظام اسلامی است، به فرموده امام خمینی، نقش معلم در جامعه همچون نقش انبیاست و از نظر مقام معظم رهبری، آینده کشور با دست توانای معلم ترسیم می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی جهاد تبیین را جهاد واجب در جامعه امروزی خواند و گفت: مطالبه مقام معظم رهبری از آموزش و پرورش، در صدر بودن جایگاه معلم در جامعه است؛ امروز همه آحاد جامعه و در همه بخش های مختلف فرهنگی، اجتماعی ، سیاسی و ... باید به موضوع جهاد تبیین توجه ویژه داشته باشند، نسل امروزی باید در جریان پیچ و خم های انقلاب قرار بگیرد، امروز جهاد تبیین، به عنوان امری واجب و ضروری ادامه مسیر شهید مطهری است.

مطهری در رابطه با وضعیت فضاهای آموزشی استان آذربایجان غربی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان آذربایجان غربی ۴.۰۲ مترمربع به ازای هر دانش آموز است که از میانگین کشوری یک متر و از سرانه استاندارد تقریبا 4 متر پایین تر است، موضوع سرانه فضاهای آموزشی و پرورشی و همچنین ورزشی دانش آموزان نیازمند مساعدت مسوولان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.

وی موضوع نیروی انسانی را یکی دیگر از چالش های آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی خواند و اضافه کرد: کمبود نیروی انسانی از دیگر مشکلات آموزش و پرورش استان است که باید در سطح ملی پیگیری شود؛ حول در آموزش و پرورش اولویت اداره کل آموزش و پرورش استان است که با تشکیل ۱۵ کارگروه تخصصی در حال پیگیری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار