مدیرکل آموزش و پرورش البرز در سخنرانی پیش ازخطبه های نماز جمعه کرج:

سیاست های دولت سیزدهم; برای جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان امید بخش است

کرج (پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت سیاست های دولت سیزدهم برای جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان که از سال قبل اجرایی و امسال اصلاح شده ،امید بخش است زیرا جذب نیروهای; کیفی را برای آموزش و تربیت دانش آموزان به همراه دارد.

کد مطلب: ۱۳۶۹۰۵۳
لینک کوتاه کپی شد
سیاست های دولت سیزدهم; برای جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان امید بخش است

علی حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز درسخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کرج به مناسبت هفته معلم به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع معلمان اشاره کرد و افزود:به همت دولت سیزدهم ، توجه و پیگیری استاندار البرز ، خیرین و دستگاه ها و نهادها اقدامات بسیار خوبی در زمینه ساخت فضاهای آموزشی در قالب نهضت مدرسه سازی در استان صورت گرفته است.
وی افزود : ما یک وظیفه ایی در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش داریم ، که مقام معظم رهبری، در سخنرانی اخیر خود به آن سند اشاره کردند ان هم ،عدالت اموزشی است .
شاید عدالت آموزشی در سال های اخیر ،در مناطق محروم کمتر به آن توجه شد و مسئله عدالت آموزشی در مناطق کم برخوردار و مناطق برخوردار جامعه فاصله داشته باشد.
اما، باتوجه به اهمیت این موضوع تلاش بر این داریم تا مقدمات عدالت آموزشی را آماده کنیم .
حجرگشت اضافه کرد: در این سال ها ، با همت و یاری همکاران خیر آموزشی در سال های اخیر تلاش بر این داشتیم تا روند تحصیلی را در حاشیه شهر گسترش دهیم
و امید داریم این موضوع تجربه و مقدمه ایی باشد ، برای سال های بعد تا از ظرفیت دبیران در بحث توانمندی آموزشی دانش آموزان،توانمندی خاص آموزش و پرورشی ،مشاوره ایی ،جلوگیری از آسیب های اجتماعی در استان پیگیر هستیم و با شدت بیشتری این راه را ادامه خواهیم داد.
وی آموزش و پرورش را متولی کودکی تا بزرگسالی دانست و خاطر نشان کرد : یعنی در حوزه مهدکودک‌ها، پیش دبستانی، نظام رسمی آموزش و پرورش از ۶سال تا ۱۸ سال پشتیبان دانش آموزان است و تقریبا همه به نوعی با آموزش و پرورش آشنا هستند ؛هرچند مشکلات و مسائل در آموزش وجود دارد، اما ما وظیفه داریم آنچه نظام جمهوری اسلامی انتظار و اعتقاد بر این دارد که دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی ایران تربیت کند ما سعی این وظیفه را به درستی انجام دهیم.

حجرگشت از پیشترفت مدارس در سال اخیر اظهار کرد : در تاریخ انقلاب اسلامی، کمتر از ۵ مورد زمین چمن مصنوعی در داخل مدارس کشور داشتیم، اما به همت مسئولین استانی، حدود ۴۰ چمن ورزشی در مدارس با الویت مناطق کم برخوردار ایجاد شد ،و دانش آموزان استان، از این ظرفیت عظیم استفاده می کنندامید داریم ،این حرکت در سال ۱۴۰۲ با حمایت استاندار و شهردار محترم ادامه خواهد داشت .

وی توسعه سالن های ورزشی ، کانون های ورزشی ،احیای اردوگاه ها که اردو را یکی از فضاها و اقدامات بسیار مناسب تربیتی در طول سال تربیتی دانست و عنوان کرد :
یکی از نکات اساسی آموزش و پرورش ،توسعه هنرستان های فنی حرفه ایی و به عبارتی مهارت آموز کردن دانش اموزان است .ما موظفیم در یک افقی ۵۰ درصد دانش آموزان را ،در هنرستان ها آموزش دهیم .در استان البرز، حدود ۴۲ درصد در هنرستان ها فعالیت می کنند و نسبت به میانگین کشوری، بالاتر است .اما امید داریم با حمایت و همتی که خواهد شد هنرستان ها را توسعه دهیم تا بتوانیم دانش آموزانی مهارت محور پرورش دهیم .هدف آموزش و پرورش دادن یک دیپلم نیست بلکه اگر دانش اموز مهارتی را یادبگیرد و به آن اشتغال یابد باعث بهروری نیروی انسانی می شود و به جامعه انسانی نیز کمک خواهد کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز مشکلات آموزش و پرورش را اینگونه بیان کرد : باید، سازو کار جذب استخدام نیروی انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شودفلسفه، تاسیس دانشگاه فرهنگیان هم بر همین اساس بود، که متاسفانه توجهی به این موضوع نشد .امسال، اولین سالی است ،که جذب استخدام نیرو را طبق سیاست دولت جدید داریم بنابراین، ما موظفیم نیرو هایی در تراز ،نیروهای کیفی در اوضاع های مختلف برای آموزش و پرورش جذب کنیم تا بتوانیم دانش آموزان خوبی تربیت کنیم .

وی مهم ترین شرکای آمورش و پرورش را اولویت دانست و اظهار کرد: مهم ترین شرکای ما در آموزش و پرورش ،اولیا هستند .اولیا، باید یار آموزش و پرورش باشند اگر همکاری اولیا با کادر مدرسه نباشد، کار آموزش و پرورش ناقص میماند . باید، با مجموعه سیاست هایی که نظام و حاکمیت در آموزش و پرورش اعمال می‌کند باید نهایت همکاری را داشته باشبم که این همکاری در زمینه های مختلفی می باشد و انتظار داریم، این همکاری بیشتر باشد تا آن ماموریت ها و اهدافی را که در سند تحول بنیادین و سیاست های آموزش و پرورش و مجموعه حاکمیت است بتوانیم دنبال کنیم و در سایه این تحول دانش آموزان موفقی برای آینده نه چندان دور تربیت کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان بیان کرد: امید واریم همه صاحب نظران و اندیشمندان، خیرین در همه حوزه ها از جمله ساخت و ساز مدارس ،جهاد علمی ،جهاد خیرین ،جهاد مشاوره ایی و همه کسانی که میتوانند ما را در آموزش و پرورش یاری کنند تا با همکاری هم بتوانیم در سایه تعاون و همکاری نسبت به وظیفه ایی که حاکمیت بر عهده ما گذاشته است انجام بدیم.

دانش آموز خبرنگار: مهسا رادپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار