سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

راه نجات کشور آموزش و پرورش قوی است

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت نظام تعلیم و تربیت در ساختن کشورها آموزش و پرورش قوی را راه نجات کشور دانست.

کد مطلب: ۱۳۶۸۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
راه نجات کشور آموزش و پرورش قوی است

رضامراد صحرایی در سفر به استان خراسان رضوی و در شورای معاونین آموزش و پرورش این استان گفت: هر کاری در آموزش و پرورش انجام می‌شود به دلیل اینکه نتیجه آن کار به‌طور آنی مانند سایر مشاغل و دستگاه‌ها ظاهر نمی‌شود و بر جامعه اثر نمی‌گذارد، وسعت و عظمت آن فعالیت‌ها درک نمی‌شود لذا راه نجات کشور، آموزش و پرورش قوی است و هیچ نهادی به اندازه آموزش و پرورش تضمین‌کننده آینده کشور نیست.

وی با طرح این پرسش که برای قوی شدن آموزش و پرورش چه کاری باید انجام دهیم، اظهار کرد: باید قوی شدن و توانا شدن را از خود شروع کنیم. امروز اگر از کیفیت محتوای درسی راضی نیستیم، تقصیر خودمان است. بسیاری از مسائل آموزش و پرورش توسط خود ما وضع شده و خود نیز باید اصلاحش کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: چشمه جوشان تحول در اتاق وزیر یا مدیران کل نیست بلکه در مدرسه است لذا تحول از مدرسه شروع می‌شود و مدرسه قوی، ایران قوی را خواهد ساخت.

صحرایی افزود: باید آموزش و پرورش را به یک دغدغه ملی تبدیل کنیم. هرکس دلبستگی ملی، ایرانی و اسلامی دارد باید برای آموزش و پرورش کار کند زیرا آینده ایران از مسیر تربیت معلم می‌گذرد.

وی با بیان این که 2 نکته قابل توجه برای اجرای امور وجود دارد، گفت: نکته اول، اولویت‌بندی مسائل و نکته دوم، واقع‌بینی برای حل مسائل است و این 2 نکته پیش‌شرط اجرای تغییرات است.

صحرایی با بیان سختی کار مدیران مدارس افزود: کار مدیران کل دستگاه‌ها به اندازه کار مدیران مدارس سخت، طاقت‌فرسا و پیچیده نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در پایان با اشاره به فعالیت‌های مهمی که آموزش و پرورش در روزها و ماه‌های آینده دارد، خاطرنشان کرد: امتحانات نهایی و برگزاری آزمون استخدامی بسیار جدی گرفته شود. برگزاری این امتحانات نهایی می‌تواند سطح آموزش و پرورش را ارتقا یا تنزل دهد. همچنین آزمون استخدامی با تغییرات اعمال‌شده می‌تواند تحولی در آموزش و پرورش ایجاد کند و نیروهای انقلابی‌تر و دارای خصوصیات لازم معلمی جذب شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار