پیام تبریک گرامیداشت هفته معلم توسط معاون پرورشی و فرهنگی استان گلستان

هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت معلم در تفکر دینی اسلام است

گلستان (پانا) - فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد اندیشمند و فرزانه شهید آیت الله مرتضی مطهری و نکوداشت مقام والای معلم فرصتی کم‌نظیر و مغتنم است تا مراتب تشکر و قدردانی تقدیم برافروزندگان مشعل علم و دانش و تلاشگران باهمت شود.

کد مطلب: ۱۳۶۸۳۹۷
لینک کوتاه کپی شد
هفته معلم، یادآور جایگاه والای علم و معرفت معلم در تفکر دینی اسلام است

موسی کابلی معاون پرورشی و فرهنگی استان گلستان ، به مناسبت فرا رسیدن «روز معلم» پیامی صادر کرد که متن آن به شرح ذیل است:
بسمه تعالی
نوای تو هستی به بار آورد، تورا سپاس ای معلم
فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد اندیشمند و فرزانه شهید آیت الله مرتضی مطهری و نکوداشت مقام والای معلم فرصتی کم نظیر و مغتنم است تا مراتب تشکر و قدردانی خود را تقدیم برافروزندگان مشعل علم و دانش و تلاشگران با همت کنیم.
و چه شایسته حضرت امام (ره) در مقام این بزرگمرد عرصه علم و ایمان، فرمودند: "مطهری پاره تن اسلام و حاصل عمر من بود زیرا براستی که معلمان و جامعه فرهنگی ارکان اصلی حرکت هر جامعه به سوی رشد، تعالی و شکوفایی هستند. هفته معلم،یادآور جایگاه والای علم و معرفت و مقام والای معلم در تفکر دینی اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران و شکوه و عظمت مردان و زنان فرهیخته‌ای است که در تاریخ پرافتخار این سرزمین، در حریم مقدس مدرسه و فضای آسمانی تعلیم و تربیت زیباترین جلوه‌های عشق و ایثار را به تصویر کشیده‌اند و به تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم همت گماشته اند.
گرامیداشت این هفته بهانه ای است تا با طرق مختلف، نقش مرجعیت معلم و جایگاه والای او را در جامعه برجسته کنیم.
معلمان فرهیخته ایران اسلامی نشان دادند که در هر صحنه ای برای یاری رساندن و مساعدت به هموطنان حضور انکار نشدنی و گسترده ای دارند، و اوج تلاش و همت این قشر فرهیخته در بحران های مختلف مشاهده شد که روند تعلیم و تربیت دانش آموزان را با جدیت تمام و عزمی راسخ ادامه دادند و نسلی همچون شهید بای و شهید مهقانی و...را تربیت نمودند و به راستی تعبیر «جهاد آموزشی» در خور تلاش های بی شائبه و مجدانه آنهاست.
اینجانب، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت مرد علم و ادب، استاد شهید مرتضی مطهری این روز عزیز را که به نام معلم مزین گشته به تمامی معلمین، اساتید و جامعه فرهنگیان تیریک عرض کرده و امیدوارم در پناه خداوند متعال، در تعلیم و تربیت فرزندان عزیز و آینده سازان میهن اسلامی‌مان همواره کوشا، موفق و سربلند باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار