پیام تبریک مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر به مناسبت بزرگداشت روز معلم

تهران (پانا) - علی تیرگیر در پیامی فرا رسیدن روز گرامیداشت مقام معلم را به دست اندرکاران تعلیم و تربیت کشور به ویژه معلمان خدوم آموزش و پرورش عشایری و خانواده‌هایشان تبریک گفت. 

کد مطلب: ۱۳۶۸۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر به مناسبت بزرگداشت روز معلم

متن پیام به شرح زیر است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم
هل یستوی الذین یعلمون و الذین لا یعلمون (سوره مبارکه زمر آیه شریفه 9)

تعلیم و تربیت، هدیه‌ای است بس گرانقیمت از سوی خدای حکیم و دانا، او که معلم و مربی حقیقی بشر است و فرستنده انبیای الهی برای تعلیم و تزکیه انسان، انسانی که نعمت وجود را به او ارزانی داشت و پس از خلقتش ندای «فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ» سر داد.
هم او آموزگار انسان شد و «علّمه البیان» (و به او سخن گفتن آموخت) پس نخستین معلم، خداوند باری تعالی است، از این رو شغل معلمی را جایگاهی است عالی و معلمان نیز از دیرباز مورد اکرام همگان.

معلم امروز، علاوه بر آموختن به دانش‌آموز، اعتلای اندیشه او و تعالی فرهنگ سرزمینش را در سر پرورانده و خود را نذر فردای ایران می‌کند پس با این جهاد، گزافه نیست او را نجات بخش نسل ها دانست.

امام امت(ره) همگان با هر پست و سمتی را مرهون معلمان می‌دانستند و شغل معلم را انسان‌سازی که همان شغل انبیا بوده، بر می‌شماردند.

بدینوسیله در این مقال ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد علم و ادب، آیت الله مرتضی مطهری و یادی از همه شهدای فرهنگی، این روز عزیز را که مزّین به نام معلم است به همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت به ویژه معلمان خدوم آموزش و پرورش عشایری کشور و خانواده‌های بزرگوار آنها تبریک و تهنیت عرض کرده و از خدای قادر متعال، توفیق روز افزون شما را مسئلت دارم. بدون شک اندیشه پاک و روحیه انقلابی شما معلمان گرانقدر، پشتوانه علمی توسعه و راهگشای میهن عزیزمان ایران خواهد شد.

علی تیرگیر
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار