هنوز هم با کمتر از 1 میلیارد تومان می‌توان در پایتخت خانه‌دار شد؟

تهران (پانا) - با سرمایه کمتر از 1 میلیارد تومان می‌توان در حاشیه‌های شهرستان‌های اطراف پایتخت اقدام به خرید خانه کرد آن هم خانه‌هایی با سال ساخت بالا و متراژ کمتر از 80 متر.

کد مطلب: ۱۳۶۷۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
هنوز هم با کمتر از 1 میلیارد تومان می‌توان در پایتخت خانه‌دار شد؟

در شرایطی بهار 1402 را آغاز کرده‌ایم که همچنان تورم قیمت‌ها را در می‌نوردد، از اقلام خوراکی گرفته تا پوشاک و خودرو و مسکن.

مسکن این روزها یکی از گزینه‌های جدی سرمایه‌گذاری در جامعه شده است به‌گونه‌ای که حتی افرادی که در طبقه متوسط و پایین‌تر جامعه هستند با اندک سرمایه به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه زمین و مسکن هستند.

در سال‌های اخیر حجم خریداران مسکن از مصرف‌کنندگان طبیعی به سمت خریداری به‌منظور سرمایه‌گذاری جهش پیدا کرده است و همین مسئله بر کمبود مسکن مصرفی و جهش قیمت‌ها بی‌تأثیر نیست.

بسیاری از کسانی که سرمایه لازم برای خرید مسکن درون پایتخت را داشته‌اند در آن بخش‌ها خانه خریده‌اند و مستاجرین و خریداران طبقه متوسط به سمت حاشیه شهر رفته‌اند.

اطراف پایتخت هم تا 6 ماه پیش امکان خرید خانه نوساز باقیمت زیر 1 میلیارد وجود داشت اما در کمتر از 6 ماه این فرصت هم از دست رفته است.

حالا با یک سرمایه 600 تا 1 میلیارد تومان در دوردست‌ترین نقاط حاشیه‌ای از پایتخت امکان خرید مسکن وجود دارد اما آپارتمان‌هایی با متراژ کمتر از 80 متر و با سال ساخت بسیار بالا.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که با سرمایه 600 تا 1 میلیارد تومان اگر بخواهیم خانه‌ای سنددار و متفاوت از خانه‌های مسکن مهر خریداری کنیم باید به حاشیه‌های پاکدشت، شهریار، پیشوا و شهرستان‌های این‌چنینی مراجعه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار