مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

معلمان، مصداق شجره طیبه هستند

بوشهر (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت معلمی که افسر پیشرفت کشور و طلایه‌دار جهاد تبیین است، به عنوان معلم تراز انقلاب اسلامی و مصداق عینی شجره طیبه شناخته می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۷۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
معلمان، مصداق شجره طیبه هستند

علی موحدی ظهر امروز در آیین مراسم هفته بزرگداشت مقام معلم در جمع فرهنگیان شهرستان گناوه اظهار کرد: امروز جامعه ایران اسلامی در سایه درخت پر بار دستگاه تعلیم و تربیت است و بالغ بر ۱۶ میلیون دانش آموزان میوه‌های این درخت تناور هستند.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم وضعیت کشور بهتر شود، مشکلات و معضلات جامعه به حداقل برسد و امنیت بیشتری برای جامعه ایجاد شود، تنها راه تکریم معلم و ارتقا جایگاه معلمان است.

موحدی با اشاره به اینکه اولین گروه که در پاسداشت مقام معلم نقش دارد خود معلمان هستند، تصریح کرد: جهت گیری جامعه باید پاسداشت و تکریم معلم باشد و همان طور که آموزش و پرورش برای همگان است، همگان نیز باید برای آموزش و پرورش باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه کرد: تمامی خدماتی که آموزش و پرورش یا حاکمیت برای معلمان می دهد هدف دانش آموز است؛ زیرا معلم جوانی خود را به فرزندان این آب و خاک هدیه می کند.

وی با بیان اینکه هیچ معلمی که روز اول این شغل را انتخاب کرده به فیش حقوقی اش توجه نکرده است، گفت: معلمان در انسان سازی نقش خطیری دارند که این نقش را نمی توان با پول یا هر چیزی مقایسه کرد.

موحدی ادامه داد: اگر می گوییم همگان برای آموزش و پرورش باشند به این معنا است که در واقع همگان باید درخدمت دانش‌آموزان باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: مسئولیت جامعه و مردم برای تکریم معلم نباید فقط معطوف به ۱۲ اردیبهشت باشد بلکه هر روز، روز معلم است.

موحدی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تمامی عرصه‌ها پا در رکاب نظام جمهوری اسلامی بوده است، گفت: کرونا باعث گسست‌های علمی و تربیتی شد که این مسئله نیازمند توان مضاعف معلمان، مدیران و آموزگاران است.

وی با تاکید بر اینکه اگر آموزش و پرورش حمایت نشود در جامعه با مشکلاتی مواجه می شویم، تصریح کرد: سال تحصیلی آینده باید سال همراهی کامل اولیا با نظام تعلیم و تربیت باشد تا بتوانیم دانش آموزی تراز انقلابی تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه قدردان زحمات وزارت اطلاعات هستیم، خاطرنشان کرد: دشمن امروز دختران و بانوان ما را نشان گرفته است و پیشرفت‌های علمی این قشر برای دشمن مهم است.

موحدی اضافه کرد: دشمن خاکریز خود را به سمت نهاد آموزش و پرورش آورد اما معلمان محکم ایستادگی کردند که در این استان با حمایت نماینده ولی فقیه، استاندار بوشهر، دستگاه های امنیتی، انتظامی و سپاه با سربلندی از این آزمون تاریخی عبور کردیم. فتنه دشمن برای سال آینده نظام و تعیلم تربیت مشخص نیست، اما ما به عنوان خادم مردم در آموزش و پرورش برای این جنگ ترکیبی آماده ایم تا کمترین آسیب متوجه فرزندان ما شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی پس از 11 سال، خاطرنشان کرد: به عنوان وکیل مدافع معلمان از مطالبات فرهنگیان دفاع خواهیم کرد و مشکلات طرح رتبه بندی نیز به صبر و حوصله رفع خواهد شد.

موحدی در پایان گفت: آموزش و پرورش شهرستان گناوه به دلیل داشتن نیروی انسانی توانمند، در حوزه تعلیم و تربیت ریشه قوی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار