خطیب جمعه قم:

راه پیشرفت جامعه از مسیر کرامت معلم می گذرد

قم(پانا)- امام جمعه گفت مسئولان باید کرامت معلم را که کرامت علم است پاس بدارند، زیرا پیشرفت و عدالت در جامعه از این راه عبور می‌کند.

کد مطلب: ۱۳۶۶۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
راه پیشرفت جامعه از مسیر کرامت معلم می گذرد

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلای قدس، اظهار کرد: شعار سال شعار تبلیغاتی نیست، این یک پیام از کلمات حکمت آموز رهبر معظم انقلاب اسلامی است که اجرای کامل آن الزاماتی دارد.

وی ادامه داد: از جمله بسترهای مهم برای تحقق شعار سال این است که تمامی دستگاه‌ها در این موضوع به هم کمک کنند، نباید اتفاقاتی بیفتد که پس از سخنان رهبری قیمت کالایی گران شود.

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به این که تصمیم‌های گرفته شده برای تحقق شعار سال باید به صورت جدی پیگیری شود، گفت:‌ باید بخش خصوصی را در این کار مشارکت دهیم، تجربه نشان داده‌است تصدی‌گری دولت جز در موارد ضروری مفید نیست.

وی افزود: توسعه کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان، انضباط مالی و بهره‌بری بیشتر و نیز آینده نگری در خصوص تامین اقلام مورد نیاز مردم در بازار و عرضه فراوان آن‌ها از دیگر نکاتی است که رعایت آن برای تحقق شعار سال ضروری است.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین گفت: توسعه دریا محور که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و احیای معادن که گفته می‌شود ۸۵ درصد آن‌ها مورد استفاده بهینه قرار نمی‌گیرد، از دیگر موارد مهم در رابطه با تحقق شعار سال است.

وی همچنین راجع‌ به راهکارهای برگزاری پرشور انتخابات در سال جاری نیز گفت: چهار راهبرد را رهبری معظم انقلاب مطرح کردند که اگر رعایت شود دشمنان دیگر نمی‌توانند به ما زخم زبان بزنند که مشارکت پایین بود؛ حضور حداکثری مردم، امنیت انتخابات، رقابت در انتخابات و سلامت در انتخابات از جمله مهمترین نکاتی است که باید در این رابطه مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه قم در خصوص تحولات سودان نیز گفت: ‌حادثه‌ای که در سودان اتفاق افتاده دعوا برای خدا نیست، جنگ برای قدرت است، دو مجموعه به جان هم افتادند و می‌خواهند بر یکدیگر مسلط شوند؛ جامعه بین المللی، کشورهای اسلامی و کشورهای عربی همه باید تلاش کنند و جلوی این خون‌ریزی را بگیرند. چرا در جهان اسلام باید این اتفاق رخ دهد، سران کشورهای اسلامی باید به این مساله ورود و جلوی آن را بگیرند.

وی در ادامه به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع نیز اشاره کرد و گفت: در این خصوص جنایت عجیبی رخ داد، دشمنان خیال می‌کردند با این‌گونه کارها محبت اهل بیت(ع) از دل مردم می‌رود، تخریب مزار ائمه معصومین(ع) حادثه جانگذاری است، امیدواریم روزی برسد که شاهد شکوه این مکان مقدس باشیم.

خطیب نماز جمعه قم در ادامه سخنان خود به روز کارگر نیز اشاره کرد و بیان داشت: در اسلام نسبت به این موضوع بسیار سفارش شده‌است، مسئولان و کارفرمایان باید قدر کارگران را بدانند، مسئولان باید حامی فعالان اقتصادی و کارگران باشند تا تولید کالای باکیفیت ایرانی هرچه بیشتر رونق پیدا کند، کارگران ایرانی باید با آرامش خاطر به کار بپردازند و اگر در این رابطه نیازی به تغییر قوانین است، این کار صورت گیرد.

وی همچنین با گرامیداشت شخصیت والای شهید مطهری و روز معلم، در خصوص جایگاه معلم گفت: معلمان جایگاه بالایی در تعلیم و تربیت و شکوفایی جامعه دارند که باید قدردان آن دانسته شود؛ مسئولان باید کرامت معلم را که کرامت علم است پاس بدارند، پیشرفت و عدالت در جامعه از راه علم عبور می‌کند.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین گفت: حجاب از ضروریات دین است، اما عده‌ای می‌گویند این موضوع را از خودشان درست کردند. این گونه موضع‌گیری‌ها و تکذیب کردن‌ ضرورت‌های دینی در زمان حیات پیامبران (ع) نیز توسط عده‌ای صورت می‌گرفت.

وی افزود: این ادبیات، ادبیات کسانی‌ است که فردای قیامت در پیشگاه پروردگار باید پاسخگو باشند. لذت‌های زودگذر دنیا را تحت عنوان آزادی ترجیح دهند بر دستورات الهی، در حالی که عمر کوتاه است و زندگانی جاودان در حیات اخروی در پیش است.

خطیب جمعه قم ادامه داد: بر اساس مفاهیم قرآن کریم،‌ کسانی که در مسیر رضایت خداوند متعال حرکت نمی‌کنند فردای قیامت خود را سرزنش می‌کنند که چرا راه درست زندگی را در دنیا انتخاب نکردم و چرا با دنبال روی از افراد ناباب به اینجا رسیدم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت نام و یاد شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی که طی روزهای اخیر به شهادت رسید، گفت: ایشان ناجوان مردانه به شهادت رسید از خداوند متعال می‌خواهیم رضوان خویش را شامل حال ایشان گرداند.

امام جمعه قم با بیان دعایی در حق مردم ایران، بیان داشت:‌ خداوندا به این مردم خوب ما که ماه رمضان‌شان تماشایی، روزه‌داری‌شان تماشایی، روز قدس‌شان تماشایی و نیز نماز عید فطرشان تماشایی بود،‌ نعمت‌ها و رضوان خود را مرحمت بفرما.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار