از سوی تولیت آستان‌های مقدس؛

برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت و روز دختر تشریح شد؛ تاکید بر شادی حلال در جامعه

تهران (پانا) - در جلسه هم‌اندیشی بزرگداشت دهه کرامتبر اهتمام ویژه دستگاه‌های فرهنگی و تولیت آستان‌های مقدس به برنامه‌های ویژه روز دختر تاکید شد.

کد مطلب: ۱۳۶۶۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت و روز دختر  تشریح شد؛ تاکید بر شادی حلال در جامعه

جلسه هم‌اندیشی درخصوص بزرگداشت دهه کرامت و گرامیداشت روز دختر (میلاد فرخنده حضرت فاطمه معصومه، میلاد احمد بن موسی شاهچراغ و میلاد ثامن الحجج علی بن موسی الرضا) صبح امروز در شورای تبلیغات اسلامی به‌منظور هماهنگی برنامه‌های این دهه با حضور نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی، تشکل‌های مردم نهاد و تولیت آستان‌های مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام محمدمهدی عرب انصاری معاون حقوقی، امورمجلس و هماهنگی استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این جلسه اظهار کرد: امسال بر اساس رهنمود نماینده ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مقرر شد تا دکتر خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مسئولیت ستاد دهه کرامت را بر عهده بگیرد تا با توجه به تجاربی که در دبیرخانه ستاد وجود دارد شاهد تحول گسترده‌تری در برنامه‌های دهه کرامت باشیم.

وی ادامه داد: حرم‌های مطهر در کشور، کانون محور خواهند بود و برنامه‌های ویژه‌ای را در دهه کرامت خواهند داشت و بنا به تاکید ریاست شورای هماهنگی، امسال به روز دختر اهتمام بیشتری خواهیم داشت که با محوریت حرم حضرت معصومه روز دختر را در سطح ملی به‌طور ویژه برگزار خواهیم کرد. لذا شرایط سیاسی و اجتماعی کشور اقتضا می‌کند که امسال به روز دختر بیشتر توجه کنیم و در این راستا به شدت نیازمند ارائه نطرات و برنامه‌های عملی دستگاه‌ها هستیم تا امسال دهه کرامت موثر و اثرگذار باشد.

تاکید بر مردمی‌سازی جشن‌های دهه کرامت

در ادامه حجت‌الاسلام کمال خداداده، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و رئیس ستاد دهه کرامت اظهار کرد: مردمی سازی جشن‌ها و تسری نشاط اجتماعی در همه محله‌ها در دهه کرامت دنبال می‌شود و تلاش می‌شود لحظاتی در حرم‌های حضرت فاطمه معصومه و امام رضا و شاهچراغ سپری شود که مردم نیازهای معنوی و عاطفی‌شان را همچون گذشته در این اماکن مقدس رقم بزنند.

رئیس ستاد دهه کرامت ادامه داد: امسال ولادت حضرت معصومه بنا بر این است که همه اتفاقات با محوریت آستان حرم حضرت فاطمه معصومه باشد.

همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه درخصوص برنامه‌های این آستان مقدس در دهه کرامت گفت: هر سال کارگروه محتوایی دهه کرامت در حرم حضرت معصومه شکل می‌گیرد و شعاری نیز برای این دهه تعیین می‌شود. امسال هم جلساتی برگزار شد و شعار اخلاق اجتماعی، نشاط و امید آفرینی تصویب شده است.

وی با اشاره به توجه ویژه بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری به عنصر زن و دختر گفت: می‌دانیم عنصر زن و دختر در طول تاریخ تاثیرگذاری ویژه‌ای داشتند و رهبران جمهوری اسلامی نیز توجه ویژه‌ای نسبت به زن داشتند که نشان‌گر این موضوع است. در عین حال دشمن هم این عنصر تاثیرگذار را درک کرده است و تلاش می‌کند فرهنگ غنی اسلامی را زیر سوال ببرد و فرهنگ شیطانی غرب را ترویج کند لذا وظیفه داریم ظرفیت‌های خود را به میدان بیاوریم که در این میان ظرفیت حرم حضرت معصومه بی‌بدیل است زیرا حضرت معصومه دختر نمونه آل الله است و در حالی که ازدواج نکرده اما عفت خود را حفظ کرده است و یک دختر خانم فعال سیاسی اجتماعی بوده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدی با تاکید بر اینکه حضرت معصومه ظرفیت مناسبی برای الگوبخشی دختران است، گفت: امروز نیاز داریم که برای مواجهه با فرهنگ شیطانی و غربی به این بانوی اسلام تمسک کنیم. امسال جشن‌های دهه کرامت و روز دختر را با محوریت حضرت معصومه تحت عنوان حضرت معصومه، بهترین دختر دنیا دنبال خواهیم کرد و می‌‌طلبد که همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و انتظار داریم برنامه‌های جذاب معنوی و جوان پسندی در سراسر کشور برگزار شود تا جشن روز دختر با رویکرد اسلامی و انقلابی عمومیت پیدا کند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدرس رضوی درباره برنامه‌های آستان رضوی در دهه کرامت اظهار کرد: اهتمام به جایگاه زنان و دختران یکی از رویکردهای اصلی برنامه‌ها در دهه کرامت است. اصول قطعی برنامه‌ها بر حسب تجارب سال‌های گذشته این است که برنامه‌ها مردم نهاد باشد. کماکان تاکید داریم که دهه کرامت را به الگویی برای شادی حلال و امیدآفرین تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: از صدا و سیما می‌خواهیم همانند برنامه محفل که ماه مبارک رمضان برگزار شد، در دهه کرامت نیز به سراغ خیرین و اسپانسرها بروند تا برنامه‌های معرفت‌زا و شادی‌آفرین و امیدآفرین تولید شود. بخشی از برنامه‌ها در قالب خاص و عام است که در قالب برنامه‌های سبک زندگی و میزهای پرسش و پاسخ برگزار می‌شود.

توجه ویژه به شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ در دهه کرامت

همچنین زبرجدی، نماینده آستان مطهر حرم احمد بن موسی درخصوص برنامه‌های این آستان مقدس در دهه کرامت گفت: سال گذشته در شیراز سال تلخ و فاجعه‌آمیزی بود و حادثه تروریستی رخ داد. در برنامه‌های دهه کرامت امسال توجه ویژه‌ای به شهدای فاجعه تروریستی شاهچراغ خواهیم داشت و از همه تقاضای کمک و امدادرسانی داریم تا یاد و خاطره این شهدا فراموش نشود. در این راستا کارگروهی ویژه تشکیل شده که برنامه‌های مختلف و وسیعی در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار