نخستین اجتماع 30 هزار نفره روزه اولی‌ در تهران برگزار شد

تهران (پانا) - نخستین اجتماع 30 هزار نفره «ریحانه‌های روزه اولی‌» در راستای تقویت باورهای دینی و آشنایی دانش‌آموزان با احکام شرعی، با حضور جمع کثیری از دانش‌آموزان روزه اولی پایتخت در اراضی عباس‌آباد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۶۴۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نخستین اجتماع 30 هزار نفره روزه اولی‌ در تهران برگزار شد

در بیست و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان نخستین اجتماع روزه اولی ها با حضور بیش از 30 هزار دانش آموز روزه اولی، با اجرای برنامه های متنوع ویژه کودکان از جمله؛ اجرای سرود، نمایش تئاتر و برگزاری مسابقه و با حضور علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران، محمد خزائی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران و مدیران آموزش و پرورش مناطق نوزده گانه پایتخت در اراضی عباس آباد برگزار شد.

رمضان که می‌شود حال و هوای افراد وصف ناشدنی است، البته این شور و شوق در روزه اولی‌ها چند برابر بیشتر نمایان می‌شود و از زیبایی صدای اذان صبح در سحرگاه گرفته تا حال و هوای نورانی سفره افطار و خلوت روزه داران در سر سجاده عشق، همه و همه معرفت، معنویت و نورانیت این ماه الهی و عزیز را به نمایش می‌گذارد.

ماه مبارک رمضان یکی از فرصت‌های ناب و ظرفیت بزرگ برای اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی ویژه نوجوان است که در میان فعالیت‌های متعدد در این حوزه برای نوجوانان و اجرای برنامه‌هایی برای روزه ‌اولی‌ها بهترین فرصت برای تحکیم مبانی دینی و اعتقادی آنان است، زیرا با اجرای این‌گونه برنامه‌ها، خاطره و تجربه به یاد ماندنی از اجرای یکی از احکام مهم دین برای نوجوان ثبت می شود، از این رو دختران روزه‌ اولی تهرانی در شامگاه بیست‌ و هفتمین روز از ماه مبارک رمضان آمدند تا دعوت عشق الهی را لبیک گویند، رهایی از زمین و آسمانی‌شدن را در این ماه بیاموزند و گمشده‌شان که همانا معبود است را در وجودشان بیابند.

این مراسم به همت اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در راستای ترویج احکام دینی و آشنایی بیشتر دانش آموزان با مناسک دینی برگزار شد.

در ادامه گروه سرود رأی نو به اجرای قطعاتی پرداخت و سپس گروه سرود دختران احسان پیش قطعه سرود روزه اولی‌ها را برای تمرین اجرا کرد. در این مراسم شهرام شکیبا، خان عمو و دیگر مجریان حوزه کودک به اجرای برنامه‌های متنوعی پرداختند، سپس محمدحسین پویانفر، قطعاتی از سرود «از جلو نظام» و «روزه اولی ها» را با همراهی روزه اولی‌های دبستانی اجرا کرد.

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار