سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به‌زودی آغاز می‌شود

۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مشوق سوادآموزان جذب شد

تهران (پانا) – سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال رایزنی برای منطقی‌شدن قیمت کتاب‌های درسی هستند، گفت‌ ثبت سفارش کتاب‌های درسی به‌زودی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۶۴۵۱۰
لینک کوتاه کپی شد
ثبت سفارش کتاب‌های درسی به‌زودی آغاز می‌شود

رضامراد صحرایی در حاشیه جلسه تبیین فرآیند پرداخت مشوق‌های نهضت سوادآموزی در جمع خبرنگاران گفت: پرداخت مشوق به سوادآموزان، مصوبه هیات وزیران در سال ۹۳ بوده که بر این مبنا 20 درصد سرانه باسوادی به عنوان مشوق به سوادآموزان پرداخت می‌شود که این تشویقی یک بار پرداخت شده و دیگر ادامه پیدا نکرده بود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان گفت: فرآیند اعتراض آغاز شده است و امکان بارگذاری مدرک جدید در سامانه فراهم شد و ۱۰ استان، ۱۰ استان کار در حال انجام است و تا پنجم اردیبهشت اطلاعات دریافت می‌شود و سپس ارزیابان به ارزیابی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه اواخر سال گذشته توانستیم یک بودجه ۲۰ میلیارد تومانی جذب کنیم، اظهار کرد: به این ترتیب تشویقی افرادی که در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ باسواد شده‌اند را امروز واریز کردیم که یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال برای سوادآموزان سال 1399 و 2 میلیون و ۶۰ هزار ریال نیز برای سال 1400 تعیین شده که 90 هزار نفر مشمول این تشویقی شدند.

صحرایی در پاسخ به اینکه بی‌سوادی چه زمانی ریشه‌کن می‌شود، خاطرنشان کرد: ریشه‌کنی بی‌سوادی به طور مطلق امکانپذیر نیست چرا که هر سال ممکن است به تعداد بی‌سوادان اضافه شود اما کشور ما وضعیت خوبی در باسوادی دارد و هدف آرمانی ما ریشه‌کنی کامل بی‌سوادی است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت اعتراض فرهنگیان به رتبه‌بندی گفت: فرآیند اعتراض، آغاز شده و امکان بارگذاری مدارک جدید در سامانه برای معترضان فراهم شده و این فرآیند برای 10 استان در حال انجام است که اطلاعات لازم تا 5 اردیبهشت دریافت می‌شود و سپس ارزیابان به ارزیابی می‌پردازند.

وی ابراز کرد: بازنگری آیین‌نامه که قول ما به معلمان بود را شروع کردیم و با پایش رتبه‌ها و مشخص شدن نتایج اعتراضات، اصلاحات انجام خواهد شد.

صحرایی در خصوص تعویق زمان ثبت سفارش کتب درسی اظهار کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی به زودی آغاز می‌شود. مساله‌ای درباره قیمت کتاب داریم که اگر یارانه کاغذ را به همان صورتی که مد نظر ماست ندهند، ممکن است قیمت کتاب بالا برود اما رئیس‌جمهوری دستور دادند قیمت کتاب درسی نباید غیرمتعارف بالا برود و در حال رایزنی هستیم تا قیمت کتاب منطقی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار