رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی خبر داد:

معرفی ۵۰۰ دانش‌آموز مستعد شرکت‌کننده در مسابقات ورزشی دانش‌آموزی به فدراسیون‌های مختلف ورزشی کشور

تهران (پانا) - رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی از معرفی ۵۰۰ دانش‌آموز مستعد شرکت‌کننده در مسابقات ورزشی دانش‌آموزی به فدراسیون‌های مختلف ورزشی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
معرفی ۵۰۰ دانش‌آموز مستعد شرکت‌کننده در مسابقات ورزشی دانش‌آموزی به فدراسیون‌های مختلف ورزشی کشور

به گزارش روابط عمومی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش؛ حسین بابویی در جلسه با مسئولان تربیت بدنی ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس به صورت برخط در شیراز گفت: طبق نظرسنجی از تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات کشوری در استان فارس و ارزیابی انجام‌شده، این استان در امر میزبانی بسیار موفق عمل کرده است.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور گفت: میزبانی خوب استان فارسی‌ها موجب شد تا دومین مرحله اردوی تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی در شیراز برگزار شود.

وی اظهار کرد: تیم ملی فوتبال دانش‌آموزی کشور پس از چندین مرحله اردو و انتخاب نفرات اصلی به مسابقات جهانی در مراکش اعزام خواهد شد.

رئیس فدراسیون ورزش دانش آموزی کشور با اشاره به مسابقات ورزشی دانش‌آموزان کشور خاطرنشان کرد: این مسابقات پس از 2 سال تعطیلی به دلیل شرایط کرونایی در چندین رشته ورزشی در کشور برگزار شد و شور و نشاط را در بین دانش‌آموزان فراهم آورد.

بابویی بیان کرد: تمامی مسابقات ورزشی که در سطح کشور و در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود، تیم‌های منتخب در قالب تیم ملی دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند تا بتوانیم ظرفیت و توانمندی دانش‌آموزان و همکاران فرهنگی را در کشور نشان دهیم.

بابویی در ادامه گفت: در رشته‌های مختلف نزدیک به ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان شناسایی شدند و طی یک هماهنگی و به صورت رسمی به فدراسیون‌های ورزشی معرفی شدند.

رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور افزود: مسابقات کشوری در مقطع ابتدایی به صورت جشنواره برگزار می‌شود و هدف ایجاد نشاط شادابی و شناسایی استعدادیابی دانش‌آموزان است.

وی گفت: مسابقات ورزشی به عنوان یک فعالیت فوق برنامه در مدارس باید مورد توجه قرار گیرد و همین برگزاری مسابقات انگیزه می‌شود تا دانش‌آموزان حضور فعال در کانون‌های ورزشی داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این جلسه به تشریح برنامه‌های این معاونت در طول سال تحصیلی پرداخت.

سیدکاظم حسینی، هفته سلامت و گرامیداشت هفته مقام معلم، برگزاری مسابقات فرهنگیان و دانش‌آموزان به صورت قطبی، تشکیل گروه کوهنوردی فرهنگیان استان، طرح سنجش توانایی حرکتی دانش‌آموزان، طرح آمایش سرزمین ورزش دانش‌آموزی استان، طرح وفاق و تجربه، حفظ و نگهداری و بهینه‌سازی فضاهای ورزشی، ارزیابی از عملکرد انجمن‌های ورزشی استان و کانون‌های ورزشی درون‌مدرسه و مدرسه‌ای را از اهم این برنامه‌ها دانست.

شایان ذکر است در این وبینار، شهامت عباسی؛ نایب‌رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور و مسئول انجمن فوتبال دانش‌آموزی کشور، مهدی ابراهیم بای سلامی؛ مدیر تیم‌های ملی فدراسیون ورزش دانش‌آموزی کشور، ابوذر زیدآبادی‌نژاد، رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی و رئس هیات ورزش دانش‌آموزی استان فارس و کارشناس‌مسئولان و کارشناسان تربیت بدنی اداره کل و ادارات آموزش و پرورش سراسر استان فارس حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار