فراخوانی برای گلریزان آزادی زندانیان خراسان جنوبی

لحظه وصف نشدنی آزادی

بیرجند (پانا)- شاید این بار نوبت او باشد . شاید این دفعه خدا قرار است ما را خوشحال کند. من می‌دانم همین روزهاست که پدر زنگ خانه را بزند و من برایش باز کنم و بغلش کنم.

کد مطلب: ۱۳۶۳۷۵۶
لینک کوتاه کپی شد
لحظه وصف نشدنی آزادی

خبرهایی به آن ها رسیده، قرار است شب‌های قدر برخی زندانیان جرائم غیر عمد را آزاد کنند. بعضی شاکی ها رضایت داده اند و خیران هم نجوای دلسوز خانواده‌های زندانیان را با گوش جان شنیده اند و دست در دست خداوند داده اند تا همین شب های مبارک ماه رمضان عده ای را به آغوش همسر و فرزندانشان بازگرداند. برگردند و کار کنند و دوباره مسیر زندگی را بروند. این بار با هوشیاری و تلاش بیشتر.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اشاره به برگزاری جشن گلریزان 27 فروردین گفت: ۵۴ زندانی جرائم غیر عمد خراسان‌جنوبی چشم انتظار کمک های خیرین هستند. طبق روال هرساله در ماه مبارک رمضان در راستای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد جشن گلریزان در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود تا بتوانیم با کمک خیرین گرهی از کار افراد گرفتار برداریم.
حسین پور با تأکید بر اینکه در حال حاضر ۵۴ زندانی مالی و جرایم غیرعمد در زندان‌های خراسان جنوبی هستند، ادامه‌ داد: میزان بدهی این زندانیان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.
وی با اشاره به اینکه خیرین نیکوکار هر ساله در جشن نیکوکاری با همکاری ستاد دیه خراسان جنوبی زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم می‌کنند، گفت: سال گذشته نیز زمینه آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیر عمد فراهم شد و کل مبلغ بدهی این زندانیان مبلغ ۱۰۶ میلیارد و ۸۵۴ میلیون و ۳۷۵ هزار تومان بوده است.
به گفته وی پارسال ۴۶۸ میلیارد و ۵۳۵ میلیون و ۴۹۶ هزار ریال گذشت شاکیان بود ،۳۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون ریال از طریق اخذ تسهیلات بانکی، ۲۰ میلیارد و ۷۲ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال توسط ستاد دیه خراسان جنوبی و مبلغ ۲۸ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال توسط ستاد دیه کشور و بقیه از طریق اعسار و آورده مددجویان پرداخت شد.
استاندار خراسان جنوبی هم گفت: برگزاری جشن گلریزان سبب خوشحالی غیر قابل توصیف خانواده زندانیان جرایم غیرعمد می‌ شود.
قناعت در دیدار هیأت امنای ستاد دیه استان گفت: شخصی که به خاطر جرایم غیرعمد و مالی زندانی می‌شود، درمانده بوده که بزرگترین گناهش نداشتن توان مالی است و اغلب این افراد هیچ لکه سیاهی در پرونده ندارند.
او افزود: جشن گلریزان کار بسیار ارزشمندی است که مقدمات آزادی محکومان مالی را فراهم می‌کند و خوشحالی خانواده‌ها از آزادی این زندانیان قابل وصف نیست.
قناعت تصریح کرد: این اقدامات نیک، بخشی قابل توجهی از معضلات اجتماعی را نیز حل می‌کند؛ لذا آزادسازی زندانیان ارزش والایی نزد خداوند و بین مردم دارد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هرچه تعداد زندانی‌ها کمتر باشد مشکلات اجتماعی و اقتصادی هم کاهش می‌یابد، اظهار کرد: برچسب زندانی و بازداشتی، معضلات اجتماعی فراوانی را متوجه فرد می‌کند؛ لذا اثرات مثبت آزادسازی این افراد و بازگشت به جامعه هم قابل چشم‌پوشی نیست.
او بر ایجاد فضای شاد با برنامه‌های متنوع در جشن گلریزان تأکید کرد و ادامه داد: از همه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی استان برای ایجاد چنین فضایی بهره‌گیری شود.
قناعت با اشاره به دعوت از عطیه عزیزی نابغه قرآنی استان در جشن گلریزان امسال اظهار کرد: وجود چنین اشخاصی اثرات معنوی مراسم را افزایش می‌دهد.
استاندار خراسان جنوبی ضمن قول مساعد به کمک مالی در جشن گلریزان امسال از معاون اقتصادی خود خواست صنایع بزرگ برای مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به جشن گلریزان دعوت شوند.
بنابر اعلام ستاد دیه خراسان جنوبی، مردم و خیرین می‌توانند از طریق شماره حساب ۰۱۰۶۳۴۱۹۷۵۰۰۶ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۰۹۳۹۸ یا مراجعه حضوری به ستاد دیه استان نسبت به اهدای کمک‌های خود برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار