مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

ارائه خدمات آموزشی و تربیتی متناسب با نیاز و شرایط مخاطبان در مدارس بزرگسالان

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش از ارائه خدمات آموزشی و تربیتی متناسب با نیاز و شرایط مخاطبان در جهت بهبود شاخص‌های آموزشی و توسعه عدالت آموزشی در مدارس بزرگسالان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۶۳۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ارائه خدمات آموزشی و تربیتی متناسب با نیاز و شرایط مخاطبان در مدارس بزرگسالان

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش‌ متوسطه وزارت آموزش و پرورش؛ عباس سلطانیان مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در وبینار توجیهی و آموزشی مدیران مراکز آموزشی بزرگسالان سراسر کشور که با حضور معاونین آموزش متوسطه، روسای ادارات آموزش متوسطه نظری و سنجش استان‌ها در بستر سامانه شاد برگزار شد با اشاره به وجود انواع مراکز آموزش بزرگسالان در دوره دوم آموزش متوسطه در کشور و تنوع ارائه خدمات آموزشی و تربیتی در این مدارس گفت: ایجاد و توسعه فرصت‌های آموزشی منطبق با شرایط و توانایی‌ها و نیازهای دانش‌آموزان، توسعه عدالت آموزشی و تلاش برای تحقق اهداف دوره تحصیلی، کاهش نرخ ترک تحصیل و بازماندگی از تحصیل در جهت ارتقاء پوشش تحصیلی از مهمترین اهداف تاسیس مدارس بزرگسالان بوده است.

مدیرکل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم توجه جدی مسئولین آموزش و پرورش استان‌ها و مناطق به مراکز آموزش بزرگسالان همانند سایر مدارس افزود: تشکیل شورای نظارت بر مدارس بزرگسالان، نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های ضمن خدمتِ نیازسنجی‌شده برای مدیران، انتخاب و انتصاب مدیران مجرب و واجد صلاحیت‌های حرفه‌ای مطابق ضوابط و مقررات و... از ماموریت‌های مهم مسئولین استان‌ها و مناطق کشور است که موجب ارتقاء کیفیت خدمات آموزشی و تربیتی در مدارس بزرگسالان خواهد شد.

سلطانیان با اشاره به مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییر ضوابط برگزاری آزمون‌های سراسری و اعمال قطعی سوابق تحصیلی گفت: اشراف مدیران دبیرستان‌های بزگسالان به مصوبات ابلاغی ۸۴۳،۸۵۵ و ۸۶۳ و هدایت و راهنمایی مطلوب دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان مورد انتظار است.

در ادامه این جلسه، یعقوب محمدی رئیس گروه آیین‌نامه‌ها و مقررات تحصیلی دفتر آموزش متوسطه نظری به تبیین مسائل و موضوعات مهم مدارس بزرگسالان پرداخت و بهروز جعفری، معاون مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش توضیحات مبسوطی در خصوص شیوه‌نامه ایجاد سوابق تحصیلی و ترمیم نمره نهایی ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار