پایانه شرق امسال به بهره‌برداری می رسد؟

تهران (پانا) - رییس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت در بودجه سال 1402 حدود 200 میلیارد تومان برای تکمیل پایانه شرق پیش بینی شده است و این امیدواری وجود دارد که امسال به بهره‌برداری برسد.

کد مطلب: ۱۳۶۲۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
پایانه شرق امسال به بهره‌برداری می رسد؟

محمد آقامیری در گفت‌و‌گو با پانا درخصوص آخرین وضعیت پروژه پایانه جدید شرق که قرار بود سال گذشته تکمیل شود،گفت:«سال گذشته بازدیدی از پایانه شرق داشتیم و چند بار هم تذکر داده شد که بودجه‌ای برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شود تا از وضعیت کنونی خارج شود.»

وی ادامه داد:‌ «بودجه‌ای هم که امسال برای آن در نظر گرفته شده، حدود 200 میلیارد بودجه‌ اولیه است که قرار شد در تبصره‌ها هم به آن اضافه شود. این پروژه برای تکمیل نیاز به اعتبار 400 تا 500 میلیارد تومانی دارد؛ از شهرداری قول گرفتیم که تا پایان امسال آن را تکمیل کنند.»

آقا میری درخصوص قول مدیران شهری درخصوص تکمیل پروژه پایانه شرق تا پایان سال 1401 هم گفت: «سال گذشته بودجه‌ای برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته نشده بود اما امسال برای آن اعتبار پیش‌بینی شده و پیگیر تکمیل آن هستیم که تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.»

وی تاکید کرد :‌«پایانه جدید شرق یک مجموعه مولد است و اگر 400-500 میلیارد امسال برای آن هزینه کنیم، سال دیگر دقیقا همین مبلغ درآمد‌زایی دارد بنابراین هزینه ای نیست که برگشت نداشته باشد مانند آسفالت کف خیابان که هزینه بشود و برود و برگشت نداشته باشد. سال بعد هزینه‌ خودش را برمی‌گرداند و پایانه شرق جزو درآمدهای پایدار شهرداری مانده و ماندگار می‌شود. این یک کار ماندگاری است.»

خرداد ماه سال گذشته شهردار منطقه ۱۳ از تکمیل فاز نخست پایانه جدید شرق تا پایان سال خبر داده بود. این وعده محقق نشد و در پایان سال 1401 اعلام شد این پایانه برای تکمیل به 260 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار