امام جمعه شهرستان قرچک:

هدف از سی روزِ ماه رمضان سی روز تقوا و کنترل نفس اماره است

قرچک(پانا)_ امام جمعه شهرستان قرچک با حضور در مسجد سقای کربلا شهرستان قرچک به مناسبت شب قدر هدف اصلی از ماه مبارک رمضان را اهمیت به ایتام عنوان کرد و گفت هدف از سی روزِ ماه رمضان سی روز تقوا و کنترل نفس اماره است.

کد مطلب: ۱۳۶۲۸۵۱
لینک کوتاه کپی شد
هدف از سی روزِ ماه رمضان سی روز تقوا و کنترل نفس اماره است

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت الله اسماعیلی در مسجد سقای کربلا در شب قدر عنوان کرد:امام علی‌(ع) نمونه یک انسان کاملا معنوی است و بهترین الگو برای نوجوانان برای داشتن زندگی عرفانی و خدا‌پسند است ؛ مهم ترین درس ایشان کمک به ایتام بود که حتی در ماه رمضان ، با وجود زبان روزه ایشان، باز از انجام این کار دریغ نمی کردند و افطاری خویش را به مستمندان می‌بخشیدند.

وی در ادامه افزود:نحوه عزاداری و عبادت در ماه رمضان بسیار حائز اهمیت است به طوری که امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند،تنها قرآن نخوانید، تنها نماز نخوانید ، به بیانات قرآن عمل کنید که مهم ترین اصل عبادت است.

امام جمعه قرچک در خصوص اهمیت امر به معروف و نهی از منکر و تاثیر آن بر جامعه چنین گفت: کمرنگ شدن و بی اهمیت شدن امر به معرف و نهی از منکر سبب می‌شود که جوامع اشرار بر ملت ما مسلط شوند و مردم ما را تا مرز نابودی ایمان بکشانند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:در میان مشکلات روز افزون یادمان باشد که قرآن و انس با خداوند واسطه رسیدن به هر چیزی است . خداوند در شب قدر این فرصت را به مردم می‌دهد که بدون در نظر گرفتن هیج چیزی به آغوش خداوند پناه بیاورند و نباید فراموش کرد که تمامی برکات ماه مهمانی خدا به علت حضور پر برکت امام علی (ع) است.

خبرنگار دانش اموز:بیتا قاسمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار