امام جمعه اردبیل:

برخورد‌ها با ارباب رجوع نباید زمینه‌ساز بدبینی مردم شود

اردبیل (پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت حیات اجتماعی و نوع نگاه مردم به ادارات بسیار مهم است و نباید برخورد‌ها با ارباب رجوع زمینه‌ساز بدبینی مردم به ادارات و نظام شود.

کد مطلب: ۱۳۶۰۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برخورد‌ها با ارباب رجوع نباید زمینه‌ساز بدبینی مردم شود

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار نوروزی با اعضای شورای اداری استان اردبیل با تاکید بر لزوم تهذیب نفس و پرهیز از روزمرگی گفت: همه ما در ادارات اجیر هستیم. کسی که اجیر است زمان برای خودش نیست چرا که زمان و عمر خود را فروخته است بنابراین انسان باید حساس باشد تا مشمول الذمه نشود.

وی خطاب به اعضای شورای اداری استان گفت: در سال جدید صرفاً به صورت وظیفه‌ای کار نکنید چرا که الان وقت کار کردن به صورت وظیفه‌ای نیست، بلکه باید تبرعی کار کنید.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: بهترین عبادت خدمت به مردم است و در ادارات، راه برای خدمت به مردم و نظام اسلامی باز است.

عاملی ادامه داد: کشور ما در یک گردنه دشوار قرار گرفته است و دشمن از هر طرف فشار را زیاد کرده و این اواخر به طمع افتاده است.

وی گفت: دشمنان در اعمال سیاست‌های خصمانه علیه ملت ایران تقسیم کار کرده اند و شاهد هستیم که هر هفته یکی از این کشور‌ها ایران تحریم اعمال می‌کند همه این‌ها صرفا برای تزریق التهاب به جامعه است.

نمایندولی فقیه در استان بیان کرد: دشمن وقتی اینطور برنامه‌ریزی می‌کند ما هم باید متناسب با آن تلاش کنیم و با آن‌ها مقابله کنیم.

عاملی تصریح کرد: اگر در جایی در اجرای نهی از منکر بد عمل کردند، نباید بکنند و ما هم آن را محکوم کردیم. هزاران نمونه این اتفاقات در کل دنیا اتفاق می‌افتد، ولی می‌بینیم که همه روی این موضوع تمرکز کردند بنابراین معلوم می‌شود که ما مستهدف هستیم و ما هم باید متناسب با اقدامات دشمن تلاش کنیم.

وی با تاکید بر لزوم داشتن قدرت ابداع و ابتکار در انجام وظایف اظهار کرد: الان دیگر زمان رویکرد‌های سنتی گذشته است و هرکس در کار و شغل خود باید راه‌های جدید را پیدا کند.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر لزوم تکریم ارباب رجوع گفت: حیات اجتماعی و نوع نگاه مردم به ادارات بسیار مهم است. من از شما می‌خواهم در جایی که ارباب رجوع زیاد مراجعه می‌کند آدم بی‌حوصله قرار ندهید. چرا که چنین افرادی ضمن بدبین کردن مردم به نظام، جایگاه ادارات را هم تخریب می‌کنند.

عاملی درادامه سخنان خود خواستار اجرای برنامه‌های معنوی در ادارات شد و افزود: جامعه ما شدیدا نیاز به معنویت دارد و باید علما در ادارات این فضای معنوی را ایجاد کنند و اگر گره‌های ذهنی وجود دارد باید این گره‌ها باز شود. چرا که هنر یک مدیر این است که گره‌های ذهنی را باز کند.

وی یادآور شد: ما در دفاع مقدس ۲۲۰ هزار شهید تقدیم کردیم. این‌ها همیشه باید در مقابل چشم ما باشند و باید ببینیم کسانی که شهید شدند چقدر عطش شهادت و کمال انقطاع داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: انقلاب ما آرمانی است که برای آن هزینه دادیم و تمام اهداف و شئونات ما هم باید آرمانی باشد. انتخابات ما هم باید آرمانی و در شأن ملت باشد و دموکراسی جمهوری اسلامی باید این قدرت داشته باشد که نخبگان را به بالا بکشد و ما چنین انتخاباتی می‌خواهیم.

عاملی در پایان گفت: انشاالله دست به دست هم بدهیم و دین خود را به شهدا، کشور، تاریخ و مدنیت ادا کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار