روایت یک دانش آموز خبرنگار از مکان های دیدنی و گردشگری استان تهران

تهران (پانا) - تهران امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران شناخته می‌شود که اماکن دیدنی تهران از جمله جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، هر ساله گردشگران خارجی و داخلی بسیاری را به‌سمت پایتخت می‌کشانند.

کد مطلب: ۱۳۶۰۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد
روایت یک دانش آموز خبرنگار از مکان های دیدنی و گردشگری استان تهران

برج میلاد تهران، برج مخابراتی ۴۳۵ متری در شمال غربی تهران است که بلندترین برج ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و بیست‌وچهارمین سازه بلند نامتکی جهان است.

کاخ گلستان بنایی واقع در بخش مرکزی شهر تهران است که در اواخر دهه ۹۸۰ هجری قمری در دوران صفویه ساخته و پس از آن توسط ۷ پادشاه قاجار به عنوان محل استقرار و پادشاهی، مورد استفاده قرار گرفت. کاخ گلستان مجموعه‌ای از چندین عمارت، حیاط، باغ، تالار و گذرگاه‌هایی است که هریک به نوبه خود می‌توانند یک اثر تاریخی و یک جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد باشند.

پل طبیعت از روی بزرگراه مدرس می‌گذرد و در واقع راه ارتباطی بین پارک‌های آب و آتش و طالقانی است و این دو بوستان مهم تهران را به هم وصل می‌کند. اما این پل، صرفاً یک پل و گذرگاه ساده نیست، بلکه معماری و ویژگی‌های منحصربه‌فرد پل طبیعت، خیره‌کننده است و حتی توجه بسیاری از توریست‌ها و گردشگران خارجی را هم به خود جلب می‌کند.

دربند، یکی از محله‌های تهران و از دهکده‌های قدیمی شمیران در شمال باغ سعدآباد است. محله دربند از مناطق خنک و گردشگری تهران است. بر پایه نظرسنجی‌های انجام شده، دربند نخستین گزینه شهروندان تهرانی برای پذیرایی از میهمان خارجی و شهرستانی است و پس از آن فشم، لواسان، درکه و فرحزاد قرار دارند.

ژوراسیک پارک یکی از جذاب‌ترین و مورد توجه‌ترین تم پارک‌های موجود در کشورهای توسعه یافته هستند که با دارا بودن ماکت‌های متحرک و کاملا روباتیک دایناسورها و حیوانات منقرض شده یا در حال انقراض در ابعاد بزرگ و نزدیک به واقعیت، فضایی هیجان انگیز و آموزنده برای خانواده ها، کودکان و نوجوانان فراهم کرده‌اند.

چیتگر قبل از اینکه یک شهرک مسکونی باشد، یک طبیعت بسیار زیبا و خوش آب و هواست که آخر هفته‌ها پاتوق بسیاری از طبیعت دوستان است. وجود دریاچه در کنار طبیعت جنگلی چیتگر و اضافه شدن تفریحات آبی باعث رونق بیشتر آن نیز شد.

باغ پرندگان در شمال شرق تهران واقع شده، قرار دارد. این باغ پرندگان بزرگ‌ترین باغ پرندگان ایران به حساب می‌آید و در محیط طبیعی ساخته شده که شباهت بیشتری به محیط زیست پرندگان داشته باشد.

خبرنگار دانش آموز: نیایش حاجیان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار