محلات، شهر گلهای زیبا

تهران (پانا) - شهر زیبای محلات با وجود گلخانه‌ها و گل‌های زینتی و آپارتمانی بسیار، هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. محلات یکی از بهترین و زیبا‌ترین شهرهای تاریخی، واقع در غرب ایران و از توابع استان مرکزی است.

کد مطلب: ۱۳۵۹۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
محلات، شهر گلهای زیبا

محلات یکی از معروف‌ترین مکان های دیدنی اراک است. هر ساله گردشگران خارجی و داخلی از گلستان و دهکده گل محلات بازدید می کنند. با وجود رشته کوه های زاگرس و نیمی از کوه های البرز، محلات هوایی پاک، چشمه هایی جوشان و خاکی حاصلخیز دارد. و این آب و هوا موجب شد تا محلی ها دست به کار شوند و هلندی کوچک در قلب ایران بسازند.

شهر محلات از شمال و شرق به شهر دلیجان، از غرب به شهرهای اراک و خمین و از جنوب به شهر گلپایگان محدود می شود. این شهر دارای دو شهر محلات و نیم ور است.

علاوه بر آب و هوای بسیار خوب این منطقه، محلات کلکسیونی از ظرفیت های گردشگری از جمله چشمه های آبگرم، سرچشمه آب معدنی و گل های زیبا و زینتی در کنار آتشکده منطقه تاریخی خورهه، این شهرستان را تبدیل به یک مجموعه با ارزش گردشگری و تاریخی کرده است.

این شهر با وجود آب و هوای مطلوب و دلپذیر، تنوع گیاهی بسیاری دارد و بیش از ۱۲۰ گونه گل و گیاه در این شهر یافت می شود.

برخی از گل و گیاه هایی که در محلات پرورش می یابند عبارت است از : انواع کاکتوس، ساکولنت ها، مریم، زنبق، رز، دیفن باخیا، داووی، میخک، بنجامین، سانسوریا، فیکوس، پیتوس، حسن یوسف، بابا آدم، نهال های میوه و ... درواقع انواعی از گل های کمیاب، آپارتمانی و زینتی را در خود جای داده است.

مساحت باغ گل های محلات به حدود نهصد هکتار می رسد و برای رشد و پرورش گل ها و گیاهان، قریب به ۳۰۰ گلخانه ساخته شده است.

محلات مجموعه ای از گل ها و گیاهان کمیاب است. این شهر بیش از ۷۰۰ نوع کاکتوس را در خود پرورش می دهد. در یکی از گلخانه های محلات، عجیب ترین کاکتوس ها وجود دارند کاکتوس هایی غول پیکر که بخشی از آنها پیوندی هستند.

خبرنگار دانش آموز: مهلا غلامحسینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار