صادرات خرما در سال چه میزان درآمد برای کشور دارد؟

تهران (پانا) - وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد صادرات خرما سالانه ۴۰۰ میلیون دلار برای کشور درآمدزایی ارزی دارد. همچنین ایران سومین تولیدکننده خرما در جهان است.

کد مطلب: ۱۳۵۹۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد
صادرات خرما در سال چه میزان درآمد برای کشور دارد؟

به گزارش ایرنا، محمد مهدی برومندی روز پنجشنبه در حاشیه آغاز کشت ۲ هزار و ۳۰۰ نخل خرمای تجاری و صادراتی در شهرستان مرزی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: به دلیل کیفیت بالا، سالانه بخش قابل توجهی از خرمای تولیدی کشور صادر می‌شود که از این حیث ظرفیت بسیار مناسبی برای ارزآوری کشور فراهم شده است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان رتبه دوم کشور در تولید خرما را داراست که با توجه به شرایط اقلیمی مناسب این استان، یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در این منطقه توسعه کشت خرما بویژه از نوع مرغوب و صادراتی آن است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت توسعه باغات موز در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه همه ساله حدود ۶۰۰ هزار تن موز وارد کشور می‌شود که این امر حدود ۵۰۰ میلیون دلار خروج ارز را به همراه دارد توسعه باغات این محصول در سطح ۱۰ هزار هکتار از مزارع این استان در اولویت جهادکشاورزی قرار دارد تا در آینده نزدیک در این زمینه کشور خودکفا شود.

وی تاکید کرد: همچنین وزارت جهاد کشاورزی در تعامل با سایر کشورها در صدد است با وارد کردن نهال ارقام تجاری توسعه باغات سایر میوه‌های گرمسیری نظیر انبه را در سیستان و بلوچستان گسترش دهد.

برومندی، تکمیل زنجیره از تولید تا بازاررسانی را از دیگر اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و افزود: یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه با تشکیل قرارگاه امنیت غذایی تکمیل زنجیره از تولید تا بازاررسانی به‌ منظور کاهش هزینه‌های تمام شده و کمک به تولید محصولات کشاورزی با کیفیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار