٨٠ درصد خرمای میرجاوه به خارج از کشور صادر شد 

زاهدان (پانا) - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میرجاوه گفت امسال نخلکاران شهرستان بیش از ٨٠ درصد خرمای تولیدی نخلستان‌های خود را به خارج از کشور صادر کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۴۹۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
٨٠ درصد خرمای میرجاوه به خارج از کشور صادر شد 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، محسن کهرازهی اظهار کرد: خرما مهمترین محصول باغی در شهرستان مرزی میرجاوه، بخش اعظم درآمد کشاورزان را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: حدود ۴ هزارتن خرمای رقم مضافتی به کشورهای پاکستان، هند و افغانستان و ٢ هزار تن خرمای رقم ربی نیز پس از سورت بندی و شستشو به ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر شده است.
وی تصریح کرد: با افزایش صادرات خرما و جذب ارزش افزوده آن در منطقه، موجبات ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش درآمد برای بهره برداران فراهم شده است.
کهرازهی بیان کرد: سطح زیر کشت باغی شهرستان میرجاوه 2 هزار و 300 هکتار نخلستان است که از این سطح هزار و 300 هکتار آن بارور و سالیانه ٧ هزار و ۶٠٠ تن انواع خرما تولید و روانه بازار مصرف می شود.
مدیر جهاد کشاورزی میرجاوه با اشاره به اهمیت صنایع بسته‌بندی گفت: در حال حاضر میرجاوه دارای یک واحد سردخانه هزار و 400 تنی و 2 واحد سورت بندی و بسته بندی خرما است و ٢ واحد سردخانه ١٠٠ تنی در جوار باغات در حال ساخت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار