رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس:

هفت روستای هدف گردشگری طبس میزبان قدم‌های مسافران نوروزی است

بیرجند (پانا) - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس اظهار کرد در خراسان جنوبی 13 روستای هدف گردشگری وجود دارد که از این تعداد هفت روستا در شهرستان زیبای طبس قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۵۸۱۸۹
لینک کوتاه کپی شد
هفت روستای هدف گردشگری طبس میزبان قدم‌های مسافران نوروزی است

محمد عرب با اشاره به اینکه حدود نیمی از روستای هدف گردشگری استان در طبس واقع شده است، بیان‌کرد: روستای اصفهک، روستای کریت، روستای خرو، منطقه کال جنی و.. از جمله این روستاها هستند.
برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در روستاهای هدف گردشگری
عرب بابیان اینکه دو منطقه نمونه گردشگری چشمه آب گرم مرتضی علی و روستای ازمیغان نیز در شهرستان طبس واقع شده است، بیان کرد: در بیشتر این روستاهای هدف گردشگری طی ایام نوروز نمایشگاه و یا فروشگاه صنایع‌دستی و سوغات برپا است و این مناطق آماده پذیرش مهمانان و گردشگران نوروزی هستند.
او ادامه داد: در شهرستان طبس رشته‌های صنایع‌دستی چون قلم‌زنی، گیوه‌بافی، پخل بافی، مسگری، سبدبافی و صنایع چرم فعال است و بسیاری از هنرمندان شهرستان در این رشته‌ها هنرنمایی و اقدام به خلق آثار باشکوه می‌کنند.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان طبس با اشاره به اینکه در شهرستان 36 اقامتگاه بوم گردی از مهمانان و مسافران نوروز پذیرایی خواهند کرد، گفت: دو هتل و سه مجتمع گردشگری نیز در این شهرستان وجود دارد.
ظرفیت تأسیسات گردشگری طبس هزار و 850 نفر است
عرب یادآور شد: درمجموع ظرفیت اقامت در تأسیسات گردشگری شهرستان طبس در بخش‌های مختلف حدود هزار و 850 نفر است.
او بابیان اینکه یک پایگاه امدادی هلال‌احمر در مسیر تهران- یزد به طبس مستقر شده است، ادامه داد: 17 نقطه حادثه‌خیز در خراسان جنوبی شناسایی شده که 9 مورد آن در شهرستان طبس است که بیشتر این نقاط ساماندهی شده‌اند.
عرب با تأکید بر اینکه با همکاری بخش خصوصی 16 راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی و گردشگری طبس مستقر هستند، افزود: در محل امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) نیز یک نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات برپا می‌شود.
رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طبس بیان کرد: از ابتدای سفرهای نوروزی تا 28 اسفندماه 126 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و مذهبی طبس بازدید کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار