در گفت‌وگو با پانا:

صادق ورمزیار: قلعه‌نویی باید در تیم ملی رنسانس و تغییر ایجاد کند

سپاهان شانس بیشتری نسبت به بقیه ندارد/بازیکنان جلوی قلعه‌نویی جرات شیطنت ندارند

تهران (پانا)- پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که قلعه‌نویی باید جام ملت‌های آسیا را فدا و در تیم ملی رنسانس و تغییر ایجاد کند.

کد مطلب: ۱۳۵۸۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
صادق ورمزیار: قلعه‌نویی باید در تیم ملی رنسانس و تغییر ایجاد کند

صادق ورمزیار در گفتگو با پانا با بیان اینکه قلعه‌نویی بهترین گزینه برای هدایت تیم ملی فوتبال ایران بود، اظهار داشت: «شاید در بهترین زمان و در حساس‌ترین شرایط امیر به سرمربیگری تیم ملی انتخاب شد. تیم ملی نیاز به شخصی داشت که بتواند تیم و بازیکنان را جمع و جور کند. همه می‌دانند که در تیم چنددستگی بوجود آمده بود و باید کسی بتواند این شرایط را مدیریت کند. ابتدا باید همدلی . اتحاد به تیم برگردد و در مرحله بعدی سرمربی بتواند روی کارهای فنی تمرکز کند. شرایط تیم ما هم طوری است که نیاز به تغییر اساسی و در واقع رنسانس جدی دارد.»

وی افزود: «شرایط سنی تیم ملی بالاست. ما جزو پیرترین تیم جام جهانی بودیم. جوان‌ترین بازیکن ما ابوالفضل جلالی بود که ۲۴ سال سن داشت. باید جوان‌هایی بیایند که هم بار تیم ملی را به دوش بکشند و هم جایگزین‌های خوبی برای ستاره‌های قبلی باشند. بهترین زمان بود تا قلعه‌نویی انتخاب شود و دست به جوان‌گرایی بزند. ما اگر می‌خواهیم برای جام جهانی بعدی تیم قدرتمندی داشته باشیم، باید از الان دست به تغییر بزنیم و در جام ملتهای آسیا با ترکیب جوان به میدان برویم تا تیم آبدیده شود‌.»

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: «امیر قلعه‌نویی فوتبال ما را از پایه می شناسد و بازیکنان و جوان و آینده دار را رصد می‌کند. شاید شناختش نسبت به نفرات اول تا سوم در هر پست کامل باشد. فقط در راه جوان‌گرایی و تغییر بازیکن، باید وزارت ورزش و فدراسیون و از همه مهمتر مردم پشت کادر فنی بماند تا با قدرت دست به اقدام بزند‌. باید امکانات و حمایت هایی که به مربی خارجی می دادند را از امیر قلعه نویی هم دریغ نکنند.»

صادق ورمزیار گفت: «فکر می‌کنم تنها ایراد فدراسیون این بود که قرارداد امیر قلعه‌نویی را کوتاه مدت بست. حداقل باید قرارداد کادر فنی ۴ سال بود تا بتوانند با دست باز تصمیم‌گیری و جوان‌گرایی کنند. من هم مربیگری و هم بازی کردم و می‌دانم که بازیکنان شیطنت می‌کنند اما با بودن امیرخان جرات این کار را ندارند. باید تیم ملی پوست‌اندازی کند و فدراسیون هم باید بداند که جوان‌گرایی تبعات دارد.»

وی افزود: «اگر بخواهیم برای جام ملت‌ها برنامه‌ریزی کنیم بدون شک بهترین راه این است که تغییرات را انجام دهیم و با تیمی جدید و آینده دار وارد مسابقات شویم. واقعیت این است که شرایط با وجود تیم‌های آماده‌ای مثل ژاپن، کره، استرالیا و عربستان سخت است و روسیه هم حضور دارد. آنها روی تیم‌های خود سال‌هاست سرمایه‌گذاری کرده‌اند. قلعه‌نویی کار بسیار دشواری در پیش دارد. باید برای گرفتن جام تغییر نگرش داشته باشیم. کادر جدید تا بخواهد تفکراتش را به بازیکنان القاء کند، حداقل ۲ سال زمان می برد. پس بهتر است جام ملتهای آسیا را فدای جوان‌گرایی و پوست اندازی تیم ملی کنند.»

پیشکسوت استقلال با اشاره به لیگ برتر فوتبال تاکید کرد: «بازی‌های سختی برای همه در پیش است.همیشه اتفاقات اصلی لیگ در هفته‌های پایانی رخ می دهد و چیزی مشخص نیست. سپاهان شانس بیشتری نسبت به بقیه ندارد. همه بازی‌ها سخت است و حریف آسانی نداریم. پایین جدول هم رقابت است و آنها دوست ندارند، بیفتند. خوشحالم استقلال توانست آخر سال قبل خودش را به صدر نزدیک کند‌. معتقدم شانس خوبی برای قهرمانی داریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار