بازداشت اولین مجرم سایبری پایتخت در سال ۱۴۰۲

تهران (پانا) - رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در برنامه ویژه سال تحویل تنها چند ثانیه پس از آغاز سال ۱۴۰۲ خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
بازداشت اولین مجرم سایبری پایتخت در سال ۱۴۰۲

به گزارش ایسنا، سرهنگ داود معظمی گودرزی دراین‌باره گفت:‌ یکی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد فردی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به‌عنوان مجری تلویزیون و با ایجاد محیطی شبیه به صدای استودیو و انجام رفتارهای هیجانی و دیگر اقدامات فریبنده اعلام کرده که شما برنده خوش شانس قرعه‌کشی نوروزی شده‌اید. مجرم با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که برای دریافت جایزه خود سریعا کدهایی که از طریق پیامک برای وی ارسال می شود را برای او بخواند، شاکی هم با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود شده و به پلیس فتا مراجعه کرده است.

معظمی گودرزی با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده در حین رسیدگی به بیش از ۲۴ نفر ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و آنان پس از انجام اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهم را شناسایی و پس از تشریفات قضایی این فرد را در حالی که با همکاری همدستان خود با یک سناریو جدید در حال کلاهبرداری از شهروندان در پوشش ویژه برنامه سال تحویل بود در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به اینکه مجرم این پرونده بیش از ده میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا کارت عابر بانک افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

به گفته معظمی گودرزی برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شده و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان برای دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک یا دادن اطلاعات محرمانه کارت بانکی نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست کند قطعا کلاهبرداری است.

شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir اطلاع رسانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار