اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا خبر داد:

پروژه مهمی در حوزه «اقتصاد فرهنگ» به بهره‌برداری خواهد رسید

اقدام مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پوست‌اندازی و معرفی نسل نو بوده است؛ با شرح وظایف سی‌وپنج ساله وزارت فرهنگ نمی‌توانیم پاسخگوی تحولات جدید فرهنگی و هنری کشور باشیم

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت اقتصاد فرهنگ با استفاده از پیشرفت‌های دانش‌بنیان اجرایی خواهد شد که عین فرمایش مقام معظم رهبری در بحث دانش‌بنیان است، در این زمینه وزارت فرهنگ پروژه خوبی را شروع کرده که جزئیات آن منتشر خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۵۷۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
پروژه مهمی در حوزه «اقتصاد فرهنگ» به بهره‌برداری خواهد رسید

آناهیتا یاوری - محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: «ما در آغاز دولت تاکید کردیم که تحولات مهمی را شروع خواهیم کرد که مهمترین موضوع، تغییر ریل‌گذاری در حوزه فرهنگ و هنر بود به این معنا که ساختارها تغییر کند و آیین‌نامه‌ها به‌روز شود.»

وی افزود: «ما امروز با شرح وظایف سی و پنج ساله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طبیعتاً نمی‌توانیم پاسخگوی تحولات جدید فرهنگی و هنری کشور باشیم. بنابراین این تغییرات شروع شده است و بخش مهمی از آنها در سال 1402 به پایان خواهد رسید. شوراهای قانونی راه‌اندازی شده است و اتفاقات مهمی در این حوزه افتاده است.»

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار مهم ما پوست‌اندازی و معرفی نسل نو بود، گفت: «11 فیلم جشنواره فیلم فجر کارگردان اول بودند که این به معنای معرفی نسل نو است.»

اسماعیلی بیان کرد:‌ «ابتدای سال 1401 با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم‌نامه‌ای منعقد کردیم. تا امروز بخش مهمی از آن را اجرا کردیم. بسیاری شرکت‌ دانش‌بنیان در حوزه فرهنگ و هنر راه‌اندازی شده است.»

وی با بیان اینکه پروژه خوبی را آغاز کردیم که سال 1402 به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: «اقتصاد فرهنگ با استفاده از پیشرفت‌های دانش‌بنیان اجرایی خواهد شد که عین فرمایش مقام معظم رهبری در بحث دانش‌بنیان است؛ جرئیات آن نیز منتشر می‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار