استاندار خراسان جنوبی در جمع مدیران روابط عمومی تأکید کرد:

جریان‌سازی، از کارهای کلیدی و مهم روابط‌ عمومی‌هاست

بیرجند (پانا) - استاندار خراسان جنوبی گفت جریان‌سازی، از کارهای کلیدی و مهم روابط‌ عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی است.

کد مطلب: ۱۳۵۶۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
جریان‌سازی، از کارهای کلیدی و مهم روابط‌ عمومی‌هاست

جواد قناعت با تأکید بر این مطلب در شورای هماهنگی روابط عمومی های فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی استان، خاطرنشان کرد: نیروهای انقلابی، اصیل، کاربلد و پرانگیزه باید جریان ساز باشند.

وی، مدیر انقلابی را نیرویی پرتلاش و کم هزینه خواند و تصریح کرد: خروجی کار مدیر انقلابی که به واسطه کار شبانه روزی، آثار خستگی در چهره اش هویداست، در حوزه های فرهنگی، اقتصادی و ... کاملاً مشهود است.

استاندار با تأکید بر اینکه در حوزه جریان سازی در دستگاه های اجرایی کم کاری شده، متذکر شد: این کم کاری هم به این جهت رخ داده که طی این سال ها، در سطوح مدیران ارشد قوه مجریه حضور نیروهای انقلابی کمرنگ بوده است.

قناعت ادامه داد: حضور مدیران با نگاه لیبرالی در رأس امور، جریان سازی را متأثر ساخته و مشکلات عدیده ای در حوزه های اقتصادی و ... به همراه داشته است.

وی تأکید کرد: روابط عمومی های دستگاه ها باید دقت کنند در قلمی که می زنند و در اطلاع رسانی هایی که انجام می دهند، با هوشمندی امید را به جامعه تزریق کنند.

به گفته وی؛ از ویژگی ها و شاخص های مهم جریان سازی، ایجاد رقابت سالم، همدلی و همسویی است.

استاندار با اشاره به جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه های اجرایی، خاطرنشان کرد: هر چه پیش تر می رویم، سطح کارها در حوزه روابط عمومی بالاتر می رود که نشان‌دهنده تأثیر و نقش روابط عمومی در مجموعه است.

قناعت ، هدایتگری را از وظایف اصلی روابط عمومی برشمرد و گفت: روابط عمومی باید با توجه به آن چه به عنوان چشم انداز و برنامه در رأس مجموعه تعیین می شود، اقدامات دستگاه را اولویت بندی کرده و ریل گذاری کند.

وی ادامه داد: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین، قرار گرفتن اصل ارتباطات مردمی و پاسخگویی به مطالبات مردم در سیاست های دولت سیزدهم و یا توجه به موضوع فرآوری محصولات از اولویت هایی است که باید مورد توجه روابط عمومی قرار گیرد.

به گفته وی؛ ارزیابی اقدامات و ارائه طریق تا حد ممکن نیز از تکالیفی است که باید مورد توجه روابط عمومی قرار گیرد.

استاندار، روابط عمومی را بهترین و شفاف ترین مجموعه ای خواند که نمایانگر اوضاع داخلی سازمان است و گفت: با عنایت به اینکه اتصال اجزا و همسویی و همصدایی، نشان دهنده سلامت هر دستگاه است، وظیفه و تکلیف روابط عمومی حفظ سلامت سازمان است.

قناعت از نقش های متفاوت روابط عمومی نوین گفت و اظهار داشت: روابط عمومی نباید از اهمیت و جایگاه رسانه در تنویر و اقناع افکار عمومی غافل شود.

وی ادامه داد: انعکاس اخبار و اطلاع رسانی اقدامات به نوعی که به نفع مردم باشد و امید ایجاد کند، مورد قبول است.

به گفته وی؛ پرهیز از زیاده روی و غلو در انتقال اخبار به جهت بازخورد منفی که به همراه دارد، از مواردی است که نباید فراموش شود .

استاندار به تاکتیک های دشمن علیه نظام اشاره کرد و گفت: شایعه پراکنی، دروغ پراکنی، ایجاد اختلاف و تزریق ناامیدی و بی اعتمادی از مهمترین تاکتیک های دشمنان علیه ایران اسلامی است و از هر فرصتی برای رسیدن به این هدف استفاده می کند.

وی از شرایط استان در زمان افت فشار گاز گفت و با تشریح اقداماتی که در راستای مدیریت بحران و قطع نشدن گاز صورت گرفت، به پیگیری هایی اشاره کرد که به منظور توسعه زیرساخت ها در حوزه گاز انجام گرفته و متذکر شد: اجرای خط انتقال سه راهی دشتک- زابل- سربیشه 8 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری به همراه دارد.

به گفته وی؛ با اجرای این خط و با اتصال استان به رینگ سراسری، زمستان سال آینده، دغدغه های امسال را نخواهیم داشت.

شایان ذکر است: در این جلسه که در دو بخش قبل و بعد نماز برگزار شد، تعدادی از مدیران روابط عمومی به نمایندگی از همه مدیران به طرح موضوع پرداخته و از مشکلات کارکنان این حوزه گفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار