رئیس مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش:

توسل به شهدا منش حاج قاسم سلیمانی بود

تهران (پانا) - رئیس مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش گفت دیده شده در بسیاری مواقع «حاج قاسم» خود به شهدا متوسل می شد و حاجت هم می‌گرفت. رسیدگی به خانواده شهدا و دلجویی از آنها و جانبازان از جمله اقدامات مورد توجه و تاکید حاج قاسم بود.

کد مطلب: ۱۳۵۶۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
توسل به شهدا منش حاج قاسم سلیمانی بود

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ عباس ارغوانی رئیس مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش در مراسم بزرگداشت روز شهدا که در روز سه شنبه 23 اسفند در محل سالن جلسات سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع همکاران خانواده شهدا گفت: مقام معظم رهبری می فرماید: «زنده نگهداشتن یاد خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» و این بیان، مسئولیت مهمی را به ما می دهد. خدا توفیق دهد در مسیر شهدا باشیم.

وی افزود: همچنین ایشان در جایی دیگر فرموده اند: «خدمت به خانواده معظم شهدا خدمت به نبی مکرم اسلام (ص) است.» خدمت رسانی به این عزیزان توفیقی است که امیدواریم فرمایشات و تاکیدات معظم را مدنظر داشته باشیم.

این مقام مسئول گفت: از شهدا گفتن آسان نیست، نام و جایگاه شهید بسیار والاست. ذکر نام سیدالشهدای جبهه مقاومت که فارغ از تمام درجه ها و مقام و جایگاهی که داشت خود را سرباز ولایت می‌دانست نکته بسیار مهمی است.

ارغوانی با اشاره به اینکه «شهید سلیمانی» امروز بسیار قوی تر، موثرتر و متنفذتر از سردار قاسم سلیمانی است اظهار کرد: شهادت سردار سلیمانی او را قویتر کرد و به جهانیان شناساند که چه شخصیت بزرگی است. او امروز یک چهره جهانی است و شهادت سردار آوازه او را تا آمریکای لاتین هم پیش برد و خدمات او به دنیای اسلام و جهان مشخص شد و چه بسا در آنجا هم بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: دیده شده در بسیاری مواقع «حاج قاسم» خود به شهدا متوسل می شد و حاجت هم می‌گرفت. رسیدگی به خانواده شهدا و دلجویی از آنها و جانبازان از جمله اقدامات مورد توجه و تاکید حاج قاسم بود.

رئیس مرکز بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش ضمن بیان خاطراتی از رشادت و اخلاص رزمندگان و شهیدان در دفاع مقدس گفت: خیل عظیم شهدا از سراسر کشور نشان می دهد که مردم همه جای ایران برای اسلام و وطن خود را به جبهه ها رساندند و مقابل دشمن ایستادند. عراقی ها که مدعی بودند یک هفته ای فاتح تهران میشوند به همت غیورمردان و مرزنشینان و عزیزان و رزمندگان تمام معادلاتشان بهم خورد.

ارغوانی تصریح کرد: یادگاران شهدا و فرزندان شهدا را قدر بدانیم. یقیناً کشور را دعای شهدا و خانواده های آنها نگه داشته است. انشالله دعای خیر شهدا بدرقه راهمان باشد.

در این جلسه صفرعلی یازرلو معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی و رئیس کمیته ایثارگران، نیز گفت: عطر حضور شهدا همیشه در جان و سایه سر و باعث امنیت و آرامش ماست.

وی با اشاره به تشکیل کمیته ایثارگران بر لزوم ارتباط مستمر با استان ها و تشکیل کمیته در ادارات کل تاکید و ابراز امیدواری کرد شیوه نامه ای در این خصوص تنظیم خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: وقتی این نگاه و دغدغه در راس سازمان وجود دارد ما نیز بیش از پیش مکلفیم با تلاش مضاعف و هماهنگی عزیزان وهمکاران، این امر انشاالله منجر به اتفاقات خوبی شود .

یازرلو در ادامه با اشاره به قانون جامع ایثارگران، خاطر نشان کرد: مهمترین نکته در این زمینه همان تشکیل و فعالیت کمیته ایثارگران است که با همکاری مجموعه شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش نیز در این زمینه موضوعات این بخش با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد و در استان ها نیز کمیته ای تشکیل می شود تا دغدغه ها حل و فصل شود.

در این جلسه علیرضا راشکی معاون برنامه ریزی سازمان و نیز مجید عبدالهی معاون فنی نظارت سازمان در خصوص جایگاه خانواده معظم شهدا به خصوص همکاران سازمانی عضو خانواده شهدا و برنامه های سازمان در این خصوص نکاتی بیان کردند.

گفتنی است اردوی آموزشی - فرهنگی خانواده معظم شهدا طی روزهای 22 و 23 اسفند در تهران برگزار شد. تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام در حسینیه جماران و نکوداشت یاد شهدا در باغ موزه دفاع مقدس و تقدیر از این عزیزان از برنامه های این اردو بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار