آشنایی عمومی با دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا مؤثر است

اردبیل (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت اطلاع‌رسانی دقیق و هوشمندانه قوانین و دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا در پیشگیری از این پدیده مؤثر است.

کد مطلب: ۱۳۵۶۲۸۰
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی عمومی با دستورالعمل مبارزه با قاچاق کالا مؤثر است

رضا قاسمیان ،معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در هفتمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارزاین استان اظهار کرد: اطلاع رسانی دقیق و هوشمندانه قوانین، آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند در فرهنگ استفاده از تولیدات داخل مؤثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: آگاهی عموم مردم از این دستورالعمل‌ها سبب می‌شود تا در حمایت از سرمایه گذاری و شکل گیری اقتصاد سالم و پیشگیری از وقوع جرم قاچاق نقش شایانی داشته باشد.

رئیس کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه قاچاق کالا و ارز استان با اشاره به به اهمیت اصلاح ساختاری و برخی قوانین در سازمان‌ها گفت: تمامی دستگاه‌های متولی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید در سال جدید مشکلات و مسائلی که مانع انجام تکالیف از حیث قانونی می‌شود را احصاء و نسبت به حل آن اقدام کنند.

قاسمیان نقش دبیرخانه کمیسیون استان اردبیل در سال جاری را یادآور شد و بیان کرد: دبیرخانه کمیسیون استان با پشتوانه ماده ۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و با تصویب مصوبات ارزشمند توانست در سال جاری مشکلات برخی دستگاه‌های عضو کمیسیون استان را که چندین سال منجر به نتیجه نشده بود مرتفع کند.

وی نمونه این اقدامات را استقرار اکیپ شرکت نفت در خروجی گمرک بیله سوار در راستای جلوگیری از قاچاق سوخت اعلام کرد و افزود: این موضوع چندین سال بود منجربه نتیجه نشده بود که با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون استان و همکاری صمیمانه فرماندار، گمرک، پایانه و شرکت نفت شهرستان و استان موضوع حل و دیگر شاهد خروج سوخت از استان نخواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با اشاره به به نقش بازرسان صمت و جهاد کشاورزی در سطح عرضه با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان خواستار فعال کردن اکیپ بازرسی فنی و کارشناسی در راستای جلوگیری از عرضه محصولات قاچاق و بی کیفیت به مردم استان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار