معاون رئیس‌جمهوری:

شورای عالی آموزش و پروش با قدمت یک قرن، نهادی اصیل و سرمایه ملی است

تهران (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری، شورای عالی آموزش و پرورش را یک نهاد اصیل و سرمایه ملی دانست و گفت این شورا می‌تواند در سیاستگذاری،‌ تنظیم و تصویت قوانین و لوایح مربوط به حوزه آموزش و پرورش و اجرای دقیق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، نظارت و آینده‌نگری نقش موثر و مفیدی ایفا کند.

کد مطلب: ۱۳۵۵۷۲۵
لینک کوتاه کپی شد
شورای عالی آموزش و پروش با قدمت یک قرن، نهادی اصیل و سرمایه ملی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی‌ دولت، سید محمد حسینی در مراسم یکصدو یکمین سال تاسیس شورای عالی آموزش و پرورش که با حضور وزیر آموزش و پرورش، اعضای شورای عالی و جمعی از فرهیختگان، اندیشمندان و صاحب نظران حوزه نظام تعلیم و تربیت در دبیرستان شاهد شهدای هفتم تیر برگزار شد، اهتمام ویژه آیت الله رئیسی به احیاء و فعال شدن شوراهای عالی را مورد اشاره قرار داد و گفت: به شوراهای عالی در دوره گذشته کم لطفی شد و توجه لازم به استفاده از ظرفیت آنها وجود نداشت، اما امروز به همه شوراها توجه و عنایت خاصی صورت می گیرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به جایگاه و اهمیت شورای عالی آموزش و پرورش اظهارداشت: امروز پس از گذشت یک قرن از تاسیس این شورا لازم است بررسی و آسیب شناسی شود که چگونه می توان تاثیرگذاری بیشتری به این شورا بخشید. برای نمونه شورای عالی آموزش و پرورش در اجرای دقیق سند تحول بنیادین باید نقش موثر خود را بخوبی ایفا کند.

حسینی با اشاره به جایگاه آموزش و پرورش در رشد و شکوفایی سرمایه های انسانی خاطرنشان کرد: همگان به ویژه خواص جامعه مدیون نظام آموزش و پرورش هستند و معلمان متعهد، انقلابی و دلسوز در جهت دهی حرکت جامعه نقش موثری داشته اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور توجه و تامل در آموزه های قرآن و عترت در تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان را حائز اهمیت دانست و اظهارداشت: شاید در مقطعی نسبت به آموزش و پرورش غفلت شد و دشمنان این کم توجهی را فرصتی برای تاثیرگذاری بر اذهان نسل جوان قرار دادند و اساسا هدف شیاطین انس و جن این است که ذهن و فکر جوانان را منحرف کنند و بیش از همه می کوشند تا اعتقادات و باورهای اصیل از جمله توحیدرا در نسل جوان متزلزل سلازند تا به اهداف خود دست یابند.

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: عده‌ای در بستر فضای مجازی طراحی می‌کنند که چطور دانش آموزان نسبت به دین دچار تردید شوند لذا باید توجه بیشتری به دانش آموزان داشت و برنامه هایی در نظر گرفت که تاثیر این اغواگری‌ها را کاهش داد.

معاون امور مجلس رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دین حنیف حیات بخش، عزت آفرین، ظلم ستیز و تحول آفرین است لذا دشمنان بدنبال تحریف و تضعیف باورهای دینی مردم و جوانان هستند تا بدینوسیله اهداف شیطانی خود را پیش ببرند از این رو باید نسل جوان و نوجوان را بگونه ای تربیت کرد که تحت تاثیر القائات فریبکارانه قرار نگیرند.

حسینی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین بر آموزه های قرآنی و سیره و سلوک اهل بیت عصمت و طهارت تاکید شده است ، گفت: قرآن کریم مختص زمان خاصی نیست بلکه معجزه جاودان الهی برای همه زمان ها و مکان ها است لذا امروز هم برای تربیت و پرورش کودکان خود ضرورت دارد که از این آموزه های فطری و حیات بخش بهره ببریم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در قرآن مجید در قالب توصیه لقمان حکیم به فرزندش، بر توحید و اجتناب از شرک،‌ اقامه نمار، امر به معروف و نهی از زشتی و پلشتی های دنیوی، صبر و پایداری در مواجهه با سختی ها، دوری از غرور و تکبر و پرهیز از افراط و تفریط تاکید شده است و این توصیه ها باید در تربیت فرزندان مد نظر قرار بگیرد.

حسینی تصریح کرد: قرآن سرشار از آموزه ای تربیتی است و ضرورت دارد معلمان و مربیان که عهده‌دار مسئولیت خطیر پرورش در کنار آموزش هستند با این تعالیم وحیانی آشنا باشند تا بتوانند فرزندان کشور را بر مبنای این نسخه شفابخش تربیت کنند، همان‌گونه که معلمان و فرهنگیان در گذشته پیشگام پارسایی و فداکاری بوده و با اعمال صالح خویش دانش آموزان را به مکارم اخلاقی و جهاد و مبارزه دعوت کرده اند، گواه این سخن شهادت ۴۹۵۰ معلم و ۳۶ هزار دانش آموز در دفاع از ایران عزیز و نظام اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

معاون رئیس جمهور در خاتمه یاداور شد که آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان بر تقویت روحیه مسئولیت شناسی و تعهدپذیری، وفای به عهد، حسن رفتار با دیگران، تحمل سختی‌ها، تقوا، روحیه کنجکاوی و پرسشگری برای یادگیری، اغتنام فرصت نوجوانی و جوانی، تقویت کرامت انسانی، روحیه حق پرستی، اجتناب از رذائل اخلاقی و پرورش سجایای اخلاقی، گرایش به انصاف و عدالت اهتمام ویژه داشته باشد.

در این مراسم نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در سخنانی ضرورت توجه به حوزه تعلیم و تربیت و مصونیت بخشی دانش آموزان در مقابل هجمه های رسانه ای و نیز اجرای سند تحول بنیادین را مورد تاکید قرار داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار