مدیرکل آموزش و پرورش البرز:

گرامیداشت شهدا وظیفه‌ای همگانی و همیشگی است

کرج (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، ترویج آرمان‌های آنان و تکریم خانواده‌های معزز ایثارگران کاری ارزشمند و یک وظیفه همگانی و همیشگی بویژه در سنگر تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۱۳۵۵۵۶۹
لینک کوتاه کپی شد
گرامیداشت شهدا وظیفه‌ای همگانی و همیشگی است

علی حجرگشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در نشست هماهنگی همایش فرهنگیان فرزند شهید استان البرز ضمن اشاره به اینکه در تقویم ایران اسلامی ۲۲ اسفند به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است، افزود: شهدا نیازمند برگزاری محافل و مجالس و یادواره نیستند آنان راه خود را که از خودگذشتن و رسیدن به خداوند بود انتخاب کردند.

وی بیان کرد: ما محتاج این جلسات و محافل هستیم و نیازمندی همه ما به حضور در این جلسات بیشتر است.

حجرگشت یادآوری کرد: شهدای گرانقدر برای دفاع از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی رفتند و جان خود را فدا کردند و امروز ما میراث‌دار رشادت‌ها، جانفشانی‌ها و از خودگذشتگی آنان هستیم.

وی تصریح کرد: امروز به برکت خون شهدا و از خود گذشتگی ایثارگران در کمال آرامش و امنیت به زندگی ادامه می‌دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با مطالعه وصیت نامه شهدا می‌توانیم به آرمان‌های آنها پی ببریم،عنوان کرد: شهدا در وصیت نامه های خود بر دو مورد تاکید داشتند، نخست تبعیت از رهبری و پشتیانی از ولایت فقیه و فرامین امام و رهبری و مورد دوم مسئله حجاب بود.

حجرگشت اضافه کرد: خودمان محاسبه کنیم و ببینیم چه میزان توانسته‌ایم به آرمان‌های شهدا و اعتلای راه شهیدان که همان اعتلای کلمه‌الله بوده عمل کنیم. گاه برخی اهدافی که داشتیم به واسطه عملکرد خودمان زیر سوال رفت.

وی افزود: آن زمان که امکانات آنچنانی وجود نداشت و چیزی به نام فضای مجازی نبود عده‌ای جوان کم سن و سال از دورترین مناطق کشور با عشق به خدا و مولایشان امام حسین(ع) برای دفاع از انقلاب اسلامی به میدان مبارزه رفتند و عده ای از آنان جان خود را فدا کردند.

حجرگشت در پایان تاکید کرد: امروزه که در امنیت و آرامش هستیم و نظام همه امکانات را فراهم کرده است باید قدردان و ادامه دهند راه و آرمان های شهدا باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار