بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال؛

بیش از ۱۷ هزار دوقلو امسال در کشور متولد شده‌اند

تهران (پانا) - سازمان ثبت احوال کشور اعلام کرد از ابتدای امسال تاکنون ۱۷هزار و ۵۵۷ دوقلو در کشور متولد شده‌اند که از این تعداد بیشترین فراوانی برای تهران با ۲ هزار و ۸۱۴ نوزاد بوده است.

کد مطلب: ۱۳۵۵۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۱۷ هزار دوقلو امسال در کشور متولد شده‌اند

به گزارش سازمان ثبت احوال کشور، از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ هزار و ۵۵۷ دوقلو در کشور متولد شده‌اند که از این تعداد بیشترین فراوانی برای تهران با ۲ هزار و ۸۱۴ نوزاد، خراسان رضوی با یک هزار و ۲۰ نوزاد و خوزستان با یک هزار و ۳۰۷ نوزاد بوده است.

همچنین در این بازه زمانی تولد نوزاد سه قلو و چهارقلو نیز در کشور به ثبت رسیده است که بیشترین آمار نوزاد سه قلو در تهران با ۸۰ نوزاد و خراسان رضوی با ۵۱ نوزاد و خوزستان و فارس با ۴۵ نوزاد سه قلو بوده است.

در این گزارش در خصوص چهارقلوها نیز تصریح شده است بیشترین آمار نوزادان چهار قلو مربوط به آذربایجان غربی، خوزستان، البرز و فارس بوده است.

از ابتدای فروردین امسال تا پایان دی، ۸۹۳ هزار و ۷۸۶ واقعه ولادت در کشور اتفاق افتاد و تولد این افراد ثبت شد و از این میزان تولد، ۴۶۲ هزار و ۵۸ پسر و ۴۳۱ هزارو ۷۲۸ دختر بودند.

همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش ۱۰ هزار نوزاد به نام مبارک «علی» نام‌گذاری شده‌اند. از ابتدای امسال تاکنون بسیاری از ایرانیان اسامی «علی، امیرعلی، علیرضا و محمدعلی» را برای نوزادان پسر خود انتخاب کردند. در واقع تاکنون نام «علی» برای ۱۰ هزار و ۱۵۷ نوزاد، «امیرعلی» برای ۱۱ هزار و ۵۴۵ نوزاد، «علیرضا» برای چهار هزار و ۴۰۳ نوزاد و «محمدعلی» برای ۲ هزار و ۴۴۱ از سوی خانواده‌های ایرانی انتخاب و در سازمان ثبت احوال ثبت شده است و در مجموع بیش از ۳۰ هزار اسم با عناوین یادشده در پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسیده است.

در گزارش ثبت احوال تاکید شده است: بر اساس قانون، خانواده‌ها فرصت دارند تا ۱۵ روز بعد از تولد فرزندان خود ولادت آنها را در ثبت احوال ثبت کنند و ملاک ثبت و تاریخ ولادت بر اساس گواهینامه ولادت است که از سوی بیمارستان به خانواده‌ها داده می‌شود.

اکنون بیش از ۹۹ درصد از ولادت‌ها در کشور در مهلت قانونی (۱۵ روز) ثبت می‌شوند و هموطنان باید دقت داشته باشند که ولادت را در مهلت قانونی ثبت کنند و اگر ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روز ثبت نشود، برای ثبت خارج از این مهلت، افراد هزینه بیشتری را متحمل می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار