بازدید وزیر بهداشت از برخی مراکز درمانی استان فارس و افتتاح چندین پروژه

تهران (پانا) - وزیر بهداشت در سفر یک‌روزه به استان فارس از برخی مراکز درمانی و سلامت این استان بازدید کرد.

کد مطلب: ۱۳۵۵۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد
بازدید وزیر بهداشت از برخی مراکز درمانی استان فارس و افتتاح چندین پروژه

افتتاح بیمارستان صدیقی شهر گله دار، طرح توسعه بیمارستان فاطمه الزهرا(س) شهرستان مُهر و مرکز درمان ناباروری شهرستان لامرد و نیز بازدید از بیمارستان حاج محمود حاج حیدر لامرد از دیگر برنامه های وزیر بهداشت در این سفر اعلام شده است.

عین اللهی در این سفر یکروزه، از پروژه عمرانی مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی شهید شریعتی شهر دبیران از توابع شهرستان زرین دشت که با پیشرفت فیزیکی حدود ۲۰ درصدی و با مشارکت خیّرین سلامت در حال ساخت است، بازدید کرد. این مرکز حدود ۱۷ هزار و ۷۴۰ نفر را تحت پوشش دارد و در زمینی با زیربنای ۵۰۰ متر مربع در بخش های آزمایشگاه، رادیولوژی، تسهیلات زایمانی، بهداشت محیط و دندانپزشکی است.

وزیر بهداشت همچنین با حضور در شهر پیر از توابع زرین دشت، از مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی شهید درستکار این شهر بازدید کرد. عین اللهی در این بازدید در گفتگو با یکی از ۴ پزشک این مرکز در جریان خدمت رسانی و نیز ارجاع بیماران در صورت نیاز به سطح ۲ خدمات، قرار گرفت. مرکز جامع خدمات سلامت شبانه روزی شهید درستکار شهرپیر با زیربنای ۴۰۰ متر مربع و خدماتی همچون آزمایشگاه، سونوگرافی، دندانپزشکی، مراقبت سلامت و بهداشت محیط، خدمت رسانی می کند.

علاوه بر این، عین اللهی از بخش های مختلف بیمارستان امام موسی کاظم(ع) شهرستان زرین دشت بازدید کرد و در جریان ارائه خدمات این مرکز درمانی قرار گرفت. وی در حاشیه این بازدید با اشاره به بازدید از مراکز جامع خدمات سلامت دبیران، شهرپیر و خسویه این شهرستان، گفت: شهرستان زرین دشت از مناطق کمتر برخوردار کشور است و کمبودهای بهداشتی و درمانی این شهرستان برطرف می شود.

وزیر بهداشت افزود: در شهر دبیران نیاز به توسعه مرکز جامع خدمات سلامت و حل مشکلات تسهیلات زایمانی دارد. در شهرپیر نیز خیّرین تمایل به توسعه مرکز جامع خدمات سلامت دارند که مقرر شد ۶۰ درصد از سوی آنها و ۴۰ درصد و تجهیز آن نیز از سوی وزارت بهداشت انجام شود.

وی با بیان اینکه اورژانس بیمارستان امام موسی کاظم(ع) زرین دشت نیاز به تقویت و توسعه دارد، گفت: امیدواریم پروژه توسعه اورژانس این بیمارستان که در حال ساخت است، به زودی تکمیل شود. بخش دیالیز این بیمارستان نیز با تعداد تخت کافی راه اندازی شده و کمبودهای این مرکز نیز برطرف می شود. بیمارستان امام موسی کاظم(ع) زرین دشت با ۴۶ تخت و در بخش های داخلی، اطفال، سی سی یو، جراحی، اتاق عمل و اورژانس فعالیت دارد.

همچنین وزیر بهداشت از بخش های مختلف بیمارستان امام حسن مجتبی(ع) شهرستان داراب بازدید کرد. عین اللهی ضمن عیادت از بیماران و گفتگو با پرسنل و همراهان بیماران، در جریان مشکلات این مرکز درمانی قرار گرفت و بر رفع کمبودهای آن، تاکید کرد. این بیمارستان دارای ۲۲۵ تخت، ۱۸ بخش، ۴ اتاق عمل، ۵۰ پزشک متخصص و ۱۵ پزشک عمومی است که به جمعیت بیش از ۲۵۰ هزار نفری داراب ارائه خدمات می کند.

افتتاح پایگاه جاده‌ای اورژانس پنگرویه

با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز 20 اسفندماه، پایگاه جاده ای اورژانس پنگرویه افتتاح شد. همزمان با سفر وزیر بهداشت به استان فارس، معاون بهداشت وزارت بهداشت در سفر به شهرستان لامرد، پایگاه جاده ای اورژانس پنگرویه را افتتاح کرد. این پایگاه در سال ٩٦ کلنگ زنی شده بود که با پیگیری های شبکه بهداشت لامرد و خیر این پروژه دکتر محمد تقی، پیش از ظهر 20 اسفند 1401 با حضور معاون بهداشت وزارت بهداشت افتتاح و به بهره برداری رسید.

گفتنی است، این پایگاه از سمت غرب ٣٥ کیلومتر و از سمت شرق ٤٠ کیلومتر با پایگاه‌های اورژانس منطقه فاصله دارد. این پایگاه اورژانس با کمک ١٥ میلیارد ریالی خیر محترم و خرید تجهیزات با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد ریال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز راه اندازی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار