امام جمعه شهرستان فیروزکوه:

اگر جوان احساس هویت کند می‌تواند آینده‌ساز باشد

فیروزکوه ( پانا)_ امام جمعه شهرستان فیروزکوه در همایش هفته امور تربیتی که در مجتمع فیروزه برگزار شد گفت، بزرگترین رسالت مربیان پرورشی این است که به دانش‌آموزان احساس هویت دهند و اگر دانش‌‌آموزی احساس هویت کند می‌تواند آینده ساز باشد.

کد مطلب: ۱۳۵۴۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اگر جوان احساس هویت کند می‌تواند آینده‌ساز باشد

حسن حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت اباصالح المهدی(عج) و تشکر از مدیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین وظیفه و رسالتی که مربیان پرورشی دارند این است که به دانش‌آموزان احساس هویت بدهند اگر دانش‌آموز ما، جوان ما احساس هویت کند می‌تواند آینده ساز شود و پیشرفت کند.

وی افزود: این که پس از انقلاب شاهد یک جهش علمی در کشور بودیم و در دوران طلایی دفاع مقدس، جوانان ما همچون شیر در مقابل دشمن ایستادگی کردند، حتی یک وجب از خاک را ندادند به خاطر احساس هویتی بود که حضرت امام به آنها داده بودند؛ لذا به این مسئله خیلی تاکید می‌کنم فارغ از بحث آموزش و بحث پرورش که مهم هستند به دانش‌آموزان احساس هویت ایرانی، اسلامی بدهید؛ با در نظر گرفتن ویژگی زن ایرانی که در دنیا اگر بی نظیر نباشد کم نظیر است و هم مسلمان بودنمان مسئله خیلی مهمی در هویت ایرانی، اسلامی هستند.

حیدری تصریح کرد: یکی از مصادیق هویت بخشی الگو دادن است که جوان ببیند؛ به طور مثال یک جوان روستایی همچون سردار قاسم سلیمانی که دوره‌ای ندیده، اما ژنرال‌های بزرگ آمریکایی در مقابل این مرد خدا و علم و شجاعت و غیرتش سر خم می‌کردند، دانشمندان بزرگمان که شهید شدند و چه دانشمندانی که در قید حیات هستند را به عنوان الگو به جوان معرفی کنیم.

وی بیان کرد: یکی از نقشه‌های مهم دشمنان ما این است که جوانان را نسبت به آینده ناامید کنند و با بزرگ جلوه دادن مشکلات دستاورد های مهم کشور را کتمان کنند که جوانان ما سرعت رشد علمی بی‌نظیرمان در زمینه های علمی،پزشکی،نظامی و... را نادیده بگیرند.

حیدری افزود: ما با معرفی روحیه قوی دانشمندانی مانند شهید شهریاری، شهید تهرانی‌مقدم و یاپروفسور سمیعی می‌توانیم امید به آینده را در جوان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به جنگ اقتصادی گفت: دشمنان وقتی دیدند از جهت امنیتی مردم همراهی نکردند و اغتشاشات‌ به ثمر نرسید، خواستند این اغتشاش را بر سر سفره‌های مردم ببرند و جنگ اقتصادی راه بیاندازند اما همانطور که در زمینه‌های علمی، پزشکی ونظامی پیشرفت کردیم، باید موانع و مشکلات اقتصادی با همت مردم و مدیریت اقتصادی دولت‌مردان رفع شود.

امام جمعه فیروزکوه در پایان‌ با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشند ودر خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهند و منظور از امید، امیدِصادق و متکی به واقعیت‌های عینی است و این نخستین و ریشه‌ای‌ترین جهاد شماست.

دانش‌‌آموز خبرنگار: فاطمه صفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار