گزارش پانا از رونمایی صندوق «پروانه»؛

جوادی: جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان مهرماه ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار می‌شود

تهران (پانا) - مدیرعامل فارابی در مراسم رونمایی از صندوق «توسعه فیلم‌های کودک و نوجوان» یا «پروانه»، از برگزاری جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان در تاریخ ۱۰ تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ در شهر اصفهان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۳۷۸۲
لینک کوتاه کپی شد
جوادی: جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان مهرماه ۱۴۰۲ در اصفهان برگزار می‌شود

آیین رونمایی از صندوق «توسعه فیلم‌های کودک و نوجوان» و اعلام فراخوان آن عصر دوشنبه ۱۵ اسفندماه با حضور جمعی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان سینما در محل بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

این صندوق به منظور حمایت از سینمای کودک و هم‌افزایی و سهیم شدن شهر اصفهان در روند تولید فیلم‌های کودکان و نوجوانان آغاز به کار خواهد کرد.

مژده لواسانی که به عنوان مجری روی صحنه آمد، بیان کرد که تا به حال اجرای کودک نداشته است، از شایان دارمی پور بازیگر خردسال فیلم کاپیتان ساخته محمد حمزه‌‎ای به عنوان ستاره فیلم سینمایی کاپیتان دعوت کرد روی صحنه بیاید تا به عنوان مجری همراهی‌اش کند.

شایان دارمی پور نیز در پاسخ به پرسش‌های لواسانی درباره فیلم «کاپیتان» گفت: نقشم را در فیلم «کاپیتان» دوست داشتم و آقای حمزه‌ای بسیار با من مهربان بود و خیلی دوستش داشتم. در حال حاضر در دو کار دیگر بازی خواهم کرد که یکی از آنها به کارگردانی آقای مسعود آب‌پرور است.

اجرای گروه سرود «نجم‌الثاقب» برنامه بعدی مراسم بود که قطعه «ایران» را اجرا کردند. این گروه سرود، نماهنگ «امام مقدس» به مناسبت ولادت امام رضا (ع) و نماهنگ «ذکر جهانی» را به مناسبت ایام شعبان و میلاد امام حسین (ع) را اجرا کرده بودند که از شبکه‌های سیما به ویژه شبکه پویا و نهال نیز پخش شده بود.

در ادامه، مجتبی شاهمرادی معاون فرهنگی شهردار اصفهان در سخنانی گفت: خیلی خوشحالم چرخ جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان چرخید و در اصفهان میزبان شما خواهیم بود. برای اجرای این دوره جشنواره تلاش کردیم بتوانیم تغییر ویژه‌ای داشته باشیم تا از این به بعد جشنواره هر سال فیلم‌های خوب و جدیدی داشته باشد. در نظر داریم اصفهان را به قطب فعالیت‌های کودک و نوجوان تبدیل کنیم تا منظری برای شبکه پیوسته کودک باشد که ستون اول آن جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان خواهد بود و ستون دوم جشنواره نقاشی پوپک است.

وی بیان کرد: طبیعتا حضور ما در این صندوق به واسطه پذیرش فیلمسازان برای ساخت فیلم‌های خوب است که به رونق سینمای کودک نیز کمک کند.

سیدمهدی جوادی مدیرعامل فارابی نیز مدیر دیگری بود که روی صحنه آمد و قرار شد تا به سوالات شایان پاسخ دهد. شایان پرسید: آیا امسال ما جشنواره فیلم کودک داریم؟

جوادی در پاسخ گفت: جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوانان ۱۰ تا ۱۶ مهرماه ۱۴۰۲ در شهر زیبای اصفهان برگزار خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: خیلی خوشحالم امروز می‌توانیم از صندوق «پروانه» یا همان صندوق «توسعه فیلم‌های کودک و نوجوان» رونمایی کنیم. اولین دغدغه ما این بود که جشنواره فیلم کودک بتواند مقوم سینمای کودک باشد و در ابتدای ورودم به فارابی بحث اصلی همین بود‌؛ تمام بررسی‌ها موید این بود که ما صرفا جشنواره‌ای که آثار جشنواره‌ای داشته باشد، نداشته باشیم، چراکه در این صورت ماحصل آن برای اکران و مخاطب دستاوردی نخواهد داشت.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی تصریح کرد: یکی از اقدامات طراحی صندوق پروانه این بود که با مشارکت شهرداری اصفهان و بنیاد فارابی و نهادهای سرمایه‌گذار یک زیرساخت خوب برای سینمای کودک داشته باشیم تا جریان سینمای کودک را قوام ببخشیم.

وی با ابراز امیدواری برای پرفروغ شدن سینمای کودک که مدتی فروغ شده بود، اظهار کرد: صندوق پروانه فراخوانش را همین هفته اعلام می‌کنیم و از دوستان می‌خواهیم تا ایده‌ها، فیلم‌نامه‌ها و آثارشان را برای ما بفرستند؛ مبلغی در قالب فاند برای ایده و فیلمنامه در نظر گرفته شده است و همچنین فاند آثار نیز مبلغی برای مشارکت در تولید خواهد بود البته این وجه ناظر بر وجهه اقتصادی و بازگشت سرمایه خواهد بود.

جوادی همچنین گفت: با توافقی که با تعدادی از بانک‌ها کردیم به زودی این صندوق یکی از بزرگترین حامیان سینمای کودک خواهد بود.

در ادامه با حضور مجتبی شاهمرادی، احمدی و جوادی از صندوق توسعه فیلم‌های کودک و نوجوان با عنوان صندوق «پروانه» رونمایی به عمل آمد.

در ادامه گروه سرود نجم‌الثاقب، قطعه بیعت را اجرا کردند که به ایام نیمه شعبان اختصاص داشت.

در پایان مراسم نیز، نهال پروانه به یادگار از این صندوق در حیاط بنیاد سینمایی فارابی کاشته و عکسی دسته‌جمعی گرفته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار