اختتامیه دومین مهراوه “ لب خشک آب” در خراسان جنوبی برگزار شد

بیرجند (پانا) - مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی گفت کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی با شرکت در دومین مهرواره استانی لب خشک آب که با مشارکت کانون پرورش فکری و شرکت آب منطقه‌ای استان برگزار شد، به فرهنگ استفاده بهینه از منابع آبی و اهمیت خشکسالی تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۳۵۳۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اختتامیه دومین مهراوه “ لب خشک آب” در خراسان جنوبی برگزار شد

طاهره حمیدی با قدردانی از برگزاری دومین مهراوه " لب خشک آب " در استان و تاثیر مثبت آن بر کودکان و نوجوانان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان علاه بر کشف و پرورش استعدادهای بچه ها در اینگونه برنامه‌ها هم مشارکت می کند.
حمیدی یادآور شد: مهراوه امسال در سه بخش "نقاشی، عکاسی و قطعه ادبی" ویژه گروه سنی 6 تا 18 سال برگزار شده است.
وی با اشاره به ارسال 50 اثر عکاسی، 95 اثر نقاشی و 30 اثر ادبی به دبیرخانه، بیان کرد: در دومین مهراوه لب خشک آب، در بخش نقاشی 9 نفر برگزیده و 13 نفر شایسته تقدیر، در بخش عکاسی 3 نفر برگزیده و 2 نفر شایسته تقدیر و بخش ادبی نیز 3 نفر برگزیده و 3 نفر شایسته تقدیر شدند.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی با بیان اینکه بچه‌ها می توانند سفیران آب باشند و مباحث مصرف بهینه آب را در بین خانواده‌ها ترویج کنند، ادامه داد: این مهراوه در راستای شعار کانون که آینده را باید ساخت، اجرایی شده است.
همچنین سید سعید پورجعفر معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی طی سخنانی با بیان اینکه ، توجه جامعه به خصوص کودکان و نوجوانان به موضوع بحران آب در استان از جمله مهم ترین اهداف برگزاری این برنامه بوده است، گفت: در خراسان جنوبی کمترین میزان بارش باران را داریم که متاسفانه 90 درصد این بارش ها هم به دلیل گرمی هوا تبخیر می شود.
پور جعفر، با اشاره به نزدیک شدن عید و لزوم فرهنگسازی برای مصرف درست آب ادامه داد: منابع آبی محدود است و باید با مصرف بهینه و صرفه جویی این نیاز رو به رشد را مرتفع کرد.
در پایان این جلسه از کودکان و نوجوانان برگزیده تقدیر شد، همچنین از کتاب آثار برگزیدگان مهراوه لب خشک آب رونمایی شد. شایان ذکر است، نمایشگاه آثار برگزیده نقاشی در نگارخانه شهر به مدت سه روز برای علاقه مندان دایر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار