همزمان با هفته تربیت اسلامی صورت گرفت

دیدار وزیر آموزش و پرورش با علما و مراجع تقلید در قم

قم (پانا) - یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش امروز پنجشنبه طی سفر یک روزه همزمان با هفته تربیت اسلامی و به منظور دیدار با علما و مراجع عظام تقلید در قم حضور یافت.

کد مطلب: ۱۳۵۲۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
دیدار وزیر آموزش و پرورش با علما و مراجع تقلید در قم

یوسف نوری در بدو حضور در قم، در نشست اعضای انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم و کنشگران این عرصه که به دعوت مرکز همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در محل مرکز مدیریت حوزه های علمیه ترتیب یافته بود، شرکت کرد.

تبادل نظر پیرامون ضرورت تقویت بنیان های تربیتی در مدارس، روحانیون طرح امین و امکان بهره مندی از ظرفیت دستگاه های فرهنگی، دفتر همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) و... در ارتقاء مبانی تربیتی و پرورشی در واحدهای آموزشی از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه برنامه های خود، با آیت الله جعفر سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد. موضوع استقبال دانش آموزان از کتابخانه عمومی تحت اشراف دفتر آیت الله سبحانی و برخی موضوعات تربیتی از جمله مباحثی بود که در دیدار فوق مورد توجه قرار گفت.

نوری در برنامه بعدی خود با آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید نیز دیدار کرد؛ این مرجع تقلید شیعه ترویج بیش از پیش معارف دینی را در مدارس ضروری و مهم توصیف کرد و گفت: باید اساتید اخلاق حوزه و دانشگاه به کمک آموزش و پرورش بیایند و دانش آموزان را از همان دوران کودکی با مفاهیم اسلامی مانوس کنند که در آینده شاهد ناهنجاری‌های اجتماعی نباشیم.

دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سید علی سیستانی از مراجع بزرگوار تقلید در ایران، بخش پایانی سفر یک روزه وزیر آموزش و پرورش به قم بود.

در دیدار اخیر، وزیر آموزش و پرورش ابتدا موزه امام علی(ع) مشتمل بر آثار هنری و تاریخی اهدایی به آیت الله سیستانی را مورد بازدید قرار داد و دفتر یادبود این بازدید را امضا و سپس درنشستی با حضور حجت الاسلام شهرستانی با موضوعات فعالیت های قرآنی، مدارس راه ایمان، دستاوردهای انقلاب اسلامی درخارج از کشور و ... شرکت کرد.

در پایان، انگشتری ساخته شده از سنگ مضجع مطهر امامین عسکریین(ع) به یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش اهدا شد؛ همچنین فرش سجاده بافته شده توسط دانش آموزان عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان میبد یزد توسط نوری به نماینده آیت الله سیستانی در ایران تقدیم شد.

در دیدارهای امروز وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام علی لطیفی معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام حمید نیکزاد مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور و محمد غفاری مدیر این کانون در قم نیز حضور داشتند.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار