اجرای پویش "والد آگاه، فرزند ایمن" در آذربایجان شرقی

تبریز (پانا) - مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از راه‌اندازی پویش "والد آگاه، فرزند ایمن"با هدف پیشگیری از شیوع اعتیاد در بین خانواده‌ها خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۲۱۰۵
لینک کوتاه کپی شد
اجرای پویش "والد آگاه، فرزند ایمن" در آذربایجان شرقی

فرگل صحاف اعتیاد را یکی از پنج آسیب اساسی در کشور اعلام کرد و گفت: کاهش عوامل خطر و افزایش عوامل محافظت از آن‌ها با راهبرد تحکیم خانواده در مقابل اعتیاد مورد نظر است، چرا که وجود یک والد آگاه در خانواده می‌تواند نقش مهمی در پیشگیری از اعتیاد فرزندان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه محتوای کمپین حاوی رویکرد پیشگیرانه است افزود: ایمن کردن فرزندان از بلای اعتیاد با آگاه سازی والدین از اقدامات اصلی در این کارزار است و پیام‌هایی در فواصل زمانی مختلف خطاب به والدین اعلام می‌شود که از آن‌ها به عنوان مولفه‌هایی برای پیشگیری از اعتیاد استفاده شده و می‌تواند جرقه‌های مثبتی را در ذهن والدین در زمینه نظارت بیشتر بر فرزندان ایجاد کند.

صحاف کار فرهنگی و پیشگیرانه را یکی از بخش‌های مهم زنجیره مقابله با اعتیاد عنوان کرد و ادامه داد: این برنامه برای آگاه‌سازی جامعه و شناساندن خطر استفاده از مواد مخدر حائز اهمیت بالایی است.

وی با اشاره به زمان بر بودن فعالیت‌های فرهنگی اظهار کرد: به همین دلیل اجرای این برنامه با یک رفتار عملیاتی در تمام محیط‌ها به خصوص در مدارس برای مشاهده اثربخشی اقدامات آن در بطن جامعه الزامی است.

صحاف اضافه کرد: عده‌ای برای سوداگری و منفعت طلبی به دنبال تولید و پخش مواد مخدر هستند و رده سنی مصرف کننده برای آنان هیچ تفاوتی ندارد، بر این اساس آگاه سازی والدین با تمام امکانات موجود و مشارکت همگانی در این خصوص ضروری است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی مدارس و محیط‌های کاری را اولویت نخست در انجام فعالیت‌های فرهنگی و پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر خواند و بر لزوم تخصیص بخش اعظمی از تابلو‌های تبلیغاتی فضا‌های شهری به مباحث پیشگیری تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار