معاون پرورشی دبیرستان آزاده رودهن:

ضرورت برگزاری جلسات پرسش و پاسخ اعتقادی و ملی در مدارس

رودهن(پانا) - معاون پرورشی دبیرستان آزاده از برگزاری جلسات پرسش و پاسخ اعتقادی و ملی در این دبیرستان، در راستای تربیت‌شخصیت‌هایی راسخ و استوار در زمینه‌های اساسی، مبانی و ارزشی و همسو شدن خط و مشی مدارس با جهاد تبیین خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۵۰۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت برگزاری جلسات پرسش و پاسخ اعتقادی و ملی در مدارس

نرجس شهریاری، معاون پرورشی دبیرستان آزاده رودهن در گفت وگو با پانا بیان کرد: «ما در این دبیرستان اقدام به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ اعتقادی و ملی در میان دانش‌آموزان کردیم و برای این اقدام از مدرسین مطرح و توانمند منطقه خواستیم که ما را در انجام این‌امر همیاری کرده تا بتوانیم درصد تحقق اهداف تربیتی خود را ارتقا دهیم، در واقع این اقدام در راستای اجرای طرح جهاد تبیین و آگاه‌سازی دانش‌آموزان انجام شد تا جامعه‌ای بالنده‌تر و رشدیافته‌تر اخلاقی، مذهبی و ملی داشته باشیم.»

وی افزود: «دانش‌آموزان بخصوص در مقطع متوسطه این روزها در برابر هجمه‌های بی‌شمار دشمنان و معاندان هستند تا با هدایت این نوجوانان در خط فکری مورد نظرشان، آنان را طبق سیاست‌ها و چارچوب‌های خود تربیت کرده و شخصیت دهند و چه بسا در بسیاری از موارد هم موفق شد‌ه‌اند چون با روانشناسی و شناخت کامل مقتضیات سنی این نوجوانان جلو آمده و عمل می‌کنند، همین باعث می‌شود درصد جذب‌شان بالا رود و تعداد بیشتری دانش‌آموز و نوجوان را جذب اهداف سوء و مخرب خود کنند و از اهداف نظام و دین اسلام منحرف و روی‌برگردان کنند.»

شهریاری در ادامه مطرح کرد: «ما در مدارس وظیفه داریم‌ اقدامات و فعالیت‌های روشنگری و ضروری را پیرامون بصیرت و معرفت هرچه بیشتر دانش‌آموزان انجام دهیم، آگاهی‌ها و آموزش‌های لازم را بدهیم، تا دانش‌آموزانی مجهز به قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری درست بر معیارهای نظام و ملت و دین داشته باشیم، دانش‌آموزانی که با هر ناملایمتی و سختی، اصول و مبانی ارزشی را زیر سوال نبرده و دچار تعارض شخصیتی نشوند‌برای رسیدن به این هدف بسیار تخصصی و با برنامه در مدارس باید عمل کنیم و صمیمیت و ارتباط متقابل خود را با دانش‌آموزان افزایش دهیم، لازم است اعتماد آنان را جذب کرده تا با ما و برنامه‌ها همراه و هماهنگ شوند.»

این معاون پرورشی خاطرنشان کرد: «جلسات پرسش و پاسخ، نشست‌های صمیمانه با دانش‌آموزان، سپردن مسئولیت در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در مدرسه به دانش‌آموزان و بسیاری موارد دیگر باعث می‌شود به دانش‌آموزان و ذهن آنان نزدیک شویم و نظام تعلیم و تربیت را هدفمند پیش ببریم.»

خبرنگار: زهره صفرزاده

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار