شهردار تهران:

سرانه ورزشی پایتخت با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد

تهران (پانا) - شهردار تهران گفت سرانه ورزش در پایتخت نسبت به ابتدای انقلاب، رشد چشمگیری داشته اما هنوز با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد و تلاش می‌شود از طریق برگزاری مسابقات در محلات، ورزش را مردمی کنیم و به متن جامعه بیاوریم.

کد مطلب: ۱۳۴۹۶۴۵
لینک کوتاه کپی شد
سرانه ورزشی پایتخت با استانداردهای بین‌المللی فاصله دارد

به گزارش ایرنا؛ علیرضا زاکانی عصر سه‌شنبه در سی و سومین پویش امید و افتخار و افتتاح مجموعه ورزشی شهید محمد مهرآیین و ۶ مجموعه دیگر افزود: یکی از ویژگی‌های ممتاز شهرداری تهران فعالیت در عرصه‌های ورزش همگانی، عمومی و قهرمانی است.

وی اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری افتتاح شده امکانات بی‌نظیری مانند ۳۸ مجموعه ورزشی، ۵۰۰ زمین چمن مصنوعی، ۶۱ استخر و ۵۲ سالن ورزشی دارد.

زاکانی با اشاره به اهمیت ورزش در اندیشه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: وقتی از رهبر معظم انقلاب درخواست ارائه توصیه‌ای به جوانان داشتند، ایشان فرمودند تحصیل کنید، به سراغ تهذیب بروید و اهل ورزش باشید؛ زیرا 3 ضلع بدن سالم، روح بزرگ و اندیشه فراخ می‌تواند ظرفیت‌های بزرگی در جوانان‌ فراهم آورد؛ بر همین اساس در شهرداری در تلاش هستیم با همکاری سازمان ورزش از نوجوانان تا کهنسالان به همه کسانی که دنبال فعالیت در این حیطه هستند، خدمت شود.

وی درباره امکانات این مجموعه افتتاح شده نیز گفت: این مجموعه دارای یک سالن برای فعالیت جانبازان در رشته والیبال نشسته و بسکتبال، سه سازه برای ورزش اسکواش است و به زودی یک سالن برای ورزش‌های رزمی و ۲ استخر هم در بخش شمالی آن برای استفاده آقایان و بانوان احداث خواهد شد.

شهردار تهران افزود: در رویداد قهرمان شهر، ۷۰۰ هزار نفر در هشت رشته بخش بانوان و هشت رشته بخش آقایان با هم رقابت می‌کنند.

زاکانی درباره برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه گسترش ورزش شهری گفت: در کنار توسعه و نوسازی سالن‌های ورزشی، مساله بازسازی مجموعه‌های قدیمی را نیز مورد توجه قرار دادیم و تاکنون ۴۲ مجموعه را بازسازی کرده‌ایم. علاوه بر این، فراتر از فعالیت‌های جسمی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای نیز شهرداری تهران برنامه دارد و در همین رابطه اخیراً جشنواره‌ای با حضور ۶ هزار شرکت کننده برگزار شده است.

ادامه دارد...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار