رئیس دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد:

امر تربیت معلم یعنی حب وطن، نشر فرهنگ ایرانی اسلامی و تضمین رساندن کشور به صاحب اصلی آن

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با تبیین نقش مهم و حساس معلمان در ساخت کشور، برضرورت توجه همه دولتمندان به این دانشگاه تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۹۵۴۴
لینک کوتاه کپی شد
امر تربیت معلم یعنی حب وطن، نشر فرهنگ ایرانی اسلامی و تضمین رساندن کشور به صاحب اصلی آن

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان؛ رضامراد صحرایی در آیین اختتامیه اولین جشنواره اقوام این دانشگاه که در استان گلستان برگزار شد با اشاره به انتشار کتابی در ۱۲ سال گذشته به نام آینده قرن اظهار کرد: جوزف نای، نویسنده یهودی صهیونیست این کتاب که مشاور چند رییس جمهور امریکا بود در کتابش ۲۱ بار نام ایران را می‌برد و می‌نویسد آن چیزی که آمریکا را تهدید می‌کند، فرهنگ و تمدن ایران است.

وی با اشاره به قدمت و تمدن ایران‌زمین تصریح کرد: تمام آمریکا و ایالت‌هایش به اندازه شهر گنبد ایران، تمدن ندارد.

صحرایی، تنوع زبان، فرهنگ و قومیت‌ها را عامل اصالت و استقامت آن کشور برشمرد و افزود: ماموریت بزرگ معلمان آینده این است که زبان‌های محلی را حفظ کنند و چندزبانه بودن، نشانه قدرت است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، قدرت ژئوپولتیک ایران، تمدن، فرهنگ و زبان فارسی را از جمله قدرت‌های نرم کشورمان برشمرد و افزود: زبان فارسی در ۸۵ کشور دنیا تدریس می‌شود و در ۶۵ کشور دنیا نمایندگی داریم.

صحرایی با تبیین خلاء ارتباطی و گسست شناختی در دنیا تصریح کرد: مرز نسلی جابه‌جا شده است، بعضا معلمان نمی‌توانند با دانش‌آموزان به خوبی ارتباط برقرار کنند. خلاء ارتباطی و گسست شناختی را معلمان می‌توانند رفع کنند و معلمان حلقه وصل ایرانیان هستند و اینگونه جشنواره‌ها ضمن اشنایی با فرهنگ و عرضه فرهنگ و قومیت خود، برابری و برادری تمام ایرانیان را به نمایش می‌گذارد.

وی ادامه داد: همه قوم‌ها سرمایه کشور هستند و همه با هم ایران را می‌سازند و ایران قوی را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان افزود: دانشجومعلمان ما هویت‌مند و هویت‌بخش خواهند بود. دانشجومعلمان عزیز؛ حبّ وطن را در دانش‌آموزان گسترش دهید و ما نخواهیم گذاشت، نسل‌های ما از هم جدا شوند.

صحرایی در ادامه به تبیین نقش مهم و حساس معلمان در ساخت کشور عزیز ایران پرداخت و بر ضرورت توجه همه دولتمندان به این دانشگاه تاکید کرد و افزود: تربیتِ معلم از تامین معلم مهمتر است. مسیر تضمین ایران قوی از کانال تربیت معلم قوی می‌گذرد و امر تربیت معلم یعنی حب وطن، نشر فرهنگ ایرانی اسلامی و تضمین رساندن این کشور به صاحب اصلی آن؛

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار