معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان:

هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل، آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های شغلی است

گلستان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان عنوان کرد هدف اولیه و اصلی از برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل، آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های مختلف شغلی و تحصیلی است.

کد مطلب: ۱۳۴۸۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل، آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌های شغلی است

نشست خبری با موضوعیت «هفته مشاغل» با حضور سید رضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان، موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی، محمدتقی قلی نژاد، معاون آموزش متوسطه، سید عبدالله سیدکتولی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی آباد و‌ جمعی از اصحاب رسانه در سالن فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد.

موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گلستان ضمن تشکر از‌ حضور پرشور مردم در بیست و دو بهمن و اصحاب رسانه برای پوشش کامل خبری بیان کرد: اطلس ملی مشاغل، مجموعه ای از اطلس های بومی ۳۲ استان است که در قالب نمایشگاه برای دانش آموزان مهیا می‌شود.

کابلی ادامه داد: هدف اولیه و اصلی از برگزاری نمایشگاه‌های مشاغل، آشنایی دانش آموزان با رشته های مختلف شغلی، تحصیلی و رشته های دانشگاهی مرتبط با آن در سطح محله، منطقه، شهرستان و استان است.

کابلی درباره برگزاری این نمایشگاه بیان کرد: ما در سال گذشته برخلاف شیوع بیماری کرونا و مجازی شدن مدارس در طول حدود ۸۰۰ روز این نمایشگاه را به صورت متمرکز استانی در آق قلا برگزار کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گلستان افزود: ما می‌خواهیم که دانش آموزان متناسب با توانایی، استعداد، هوش و علاقه خود انتخاب رشته کنند و به این منظور سن شناخت مشاغل را کاهش دادیم و و امسال دانش آموزان ابتدایی را نیز وارد این فعالیت کردیم.

سید رضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم اظهار کرد: دست مریزاد به دانش آموزان و معلمان عزیز که در راهپیمایی بیست و دو بهمن امسال حماسه ای دیگر خلق کردند.

نظری درباره این نشست بیان کرد: آنچه که امروز ما را دور هم جمع کرده است، موضوع «هفته مشاغل» است. هدف ما در هفته مشاغل معرفی مشاغل مختلف به دانش آموزان برای انتخاب بهتر آنها است. ما می‌توانیم به واسطه یک شغل مناسب، آینده دانش آموزان و افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت کسب علم می‌کنند مشخص کنیم و به نوعی سرنوشت زندگی اقتصادی آنها را از الان رقم بزنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در سند تحول بنیادین، ساحتی با عنوان تربیت اقتصادی و حرفه ای داریم، به این معنا که از الان دانش آموز را با شیوه کسب درآمد و مدیریت مخارج آشنا کنیم.

وی اضافه کرد: آنچه برای آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت مهم است، انتخاب شغل همسو با علاقه و توانایی های دانش آموزان است. البته بخش مهم آن به هدایت تحصیلی دانش آموزان وابسته است که نقش مهم مشاوران را می طلبد.

نظری از خانواده های دانش آموزان خواست تا ضمن آگاهی بخشیدن به دانش آموزان، همکاری لازم را با آموزش و پرورش برای ساخت هرچه بهتر آینده دانش آموزان داشته باشند.

هفته مشاغل از یکم تا سوم اسفند ماه در قالب ۱۵ نمایشگاه در سطح استان و یک‌ نمایشگاه متمرکز استانی در شهرستان علی آباد برگزار خواهد شد.

سید عبدالله سیدکتولی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان علی آباد نیز اظهار کرد: هفته مشاغل مصداق تبدیل علم به عمل و اقتصاد و کار آفرینی است.نمایشگاه مشاغلرا راهی برای رسیدن به هدف در نظر گرفتیم.

وی درباره نمایشگاه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه که به صورت متمرکز در شهرستان علی آباد برگزار می‌شود، شهرستان‌های مراوه تپه، آزادشهر، کلاله، گنبد، بندرگز، بندرترکمن، رامیان و گرگان غرفه خواهند داشت.۱۵ غرفه نیز متعلق به هنرستان های علی آباد، یک غرفه ویژه معلمان هنرمند، یک غرفه کتاب، یک غرفه مشاوره ای و چند غرفه مختص کارآفرینان برتر شهرستان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار