برگزاری شانزدهمین دوره لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی «پایا» در گلستان

گلستان (پانا) - بزرگترین رقابت علمی گروهی کشور و جهان اسلام در ایران با شرکت دانش‌آموزان از پایه ششم ابتدایی تا یازدهم متوسطه در رشته‌های علوم پایه، علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی، پژوهشی، کارآفرینی، علوم کامپیوتر و برنامه‌نویسی شروع به رقابت خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۸۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری شانزدهمین دوره لیگ علمی پیشگامان ایران اسلامی «پایا» در گلستان

موسی کابلی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، عنوان کرد: هدف اصلی در این دوره ارتباط بین علوم پایه و تقویت دانش آموزان در تبدیل قدرت علم به عمل است و تلاش خواهیم کرد تا نگرش دانش آموزان را نسبت به علوم پایه از صرف دانش محض به دانش عملی و دانش میان‌رشته‌ای تغییر دهیم.

ترویج روحیه پژوهشی و پرسشگری، هدایت دانش آموزان در مسیر تحقیق، پژوهش و نوآوری و طراحی لیگ پژوهشی و کارآفرینی در کنار لیگ علمی، از اهداف اصلی این دوره به شمار می رود.

وی با معرفی رشته های لیگ علمی پایا که به صورت گروهی در پایه ششم ابتدایی و دوره اول متوسطه در یک رشته واحد به عنوان علوم پایه متشکل از دروس ریاضی و علوم و در پایه دهم و یازدهم در رشته های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی برگزار می شود که در آن سه الی پنج نفر از دانش آموزان در قالب یک تیم به پاسخگویی سوالات می پردازند.

کابلی در ادامه افزود: علاوه بر رشته های فوق لیگ علوم کامپیوتر و برنامه نویسی، لیگ پژوهشی و لیگ کارآفرینی در مقطع متوسطه دوره اول و مقطع متوسطه دوره دوم (پایه دهم و یازدهم) طراحی شده است.

وی همچنین بیان کرد: طبق آیین نامه ثبت نام این مسابقات، دانش آموزان تا پایان ۱۵ اسفند مهلت ثبت نام در این لیگ را خواهند داشت که می توانند از طریق سایت www.sabt.payaleague.ir نسبت به ثبت نام گروه خود اقدام کنند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.payaleague.ir مراجعه کنند.

گفتنی است دانش آموزان جهت استفاده از سامانه آموزش مجازی پایا به آدرس اینترنتی www.paya.pishtazlms.ir بعد از اتمام زمان ثبت نام اینترنتی مراجعه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار