تایید گزارش حسابرسی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در شورای شهر

تهران (پانا) - اعضای شورای شهر گزارش حسابرسی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران را در جلسه امروز شورا با حداکثر آرای موافق تایید کردند.

کد مطلب: ۱۳۴۷۹۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تایید گزارش حسابرسی سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران در شورای شهر

گزارش حسابرس رسمی شورای در خصوص حسابرسی «سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران برای سال های مالی ۱۳۹۶ لغایت ۱۳۹۹» در صحن شورا مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای روند بررسی این گزارش، حسابرس شورا به بیان نکاتی پیرامون تعیین تکلیف نهایی و قطعی وضعیت های مالی سازمان بوستان ها و فضای سبز تا پایان سال ۱۴۰۱, تعیین تکلیف دعاوی له و علیه در مراجع قضایی و لزوم طراحی و سیستم مناسب کنترل پروژه مقداری_ ریالی، تطبیق و پیگیری انحرافات عملکرد با برآوردهای اولیه، درصد پیشرفت پروژه، اصلاح و تعدیل و بازبینی برآوردهای اولیه از پروژه پرداخت.
مختاری، رئیس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در ادامه تاکید کرد: حدود ۱۹ سال است که گزارش سازمان ما پاک بوده و خوشبختانه در طول ۴ سال اخیری که شورا به طور مجزا به حسابرسی پرداخته، همین رویه بوده است.
وی افزود: نقایصی وجود دارد که حتما نسبت به رفع آنها اقدام خواهیم کرد.
میثم مظفر، در ادامه ضمن تشکر از عملکرد مالی سازمان بوستان ها بیان کرد: گزارش های حسابرسی و نظارتی شورا نشان می دهد سازمانی با یک وسعت عملکردی بالا و پیچیدگی کار، در استانداردهای حسابرسی مالی جزو بهترین ها در شهرداری بوده است و کمتر پیش می آید که یک سازمان طی چهار سال گزارشی مطلوب و پاک داشته باشد.
در جریان روند بررسی این گزارش، معاون مالی سازمان بوستان ها با اشاره به بندهای تکلیفی بیان شده در گزارش حسابرس شورا، اظهار داشت: در بند مخصوص به مالیات، مشکل مالیات حقوق و دستمزدی و تکلیفی را حل کردیم، در مورد مالیات عملکرد باید بگوییم که از سال ۹۹ مالیات عملکرد بر مبنای صفر رد می شود و مشکل خاصی در این باره وجود ندارد.
وی افزود: دعاوی خصوصی هم شامل دو شرکت می شود که این موضوع نیز در دست پیگیری است که یکی مربوط به پارک بانوان چیتگر و دومی مربوط به نمایشگاه تخصصی گل و گیاه در بوستان گفتگوست که مبلغ هر کدام دو میلیارد تومان است که در مرحله تجدیدنظر خواهی قرار دارد.
رئیس سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در خصوص سیستم کنترل پروژه نیز اعلام کرد که این سیستم از سال ۱۳۹۹ راه اندازی شده و پیشرفت های فیزیکی آن به طور کامل از سیستم ارائه می شود و پیشرفت های ریالی نیز بر این اساس انجام می شود که در صورت نیاز، اصلاح خواهد شد.
این گزارش در نهایت با اکثریت آرا به تصویب اعضای شورا رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار