درگفت و گو با پانا عنوان شد :

آخرین وضعیت مرمت و بازسازی مجسمه فردوسی و مدرس

تهران (پانا ) - مدیرعامل سازمان زیباسازی آخرین وضعیت مرمت و بازسازی مجسمه فردوسی و مدرس را تشریح کرد .

کد مطلب: ۱۳۴۶۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضعیت مرمت و بازسازی  مجسمه فردوسی و مدرس

رضا صیادی در گفت و گو با پانا درخصوص آخرین وضعیت مجسمه مدرس که مدتی پیش به دلیل آسیب هایی که درحوادث اخیر دیده بود از ابتدای این بزرگراه برداشته شده بود گفت:« این مجسمه در ماه های گذشته آتش گرفته بود که درحال بازسازی است و دوباره در مکان قبلی خود نصب می شود ، زمان دقیقی برای آن اعلام نمی کنم زیرا بازسازی کارهای هنری زمان براست و نمی توان به طور دقیقی زمانی را اعلام کرد.»

وی در خصوص مجسمه فردوسی که تیرماه امسال عکس هایی از دورنگ شدن آن منتشر شده بود با تاکید بر این که این اتفاق در دوره کنونی مدیریت شهری رخ نداده است گفت:«برای مرمت مجسمه فردوسی با چند تا شرکت خارجی که خودشان هم در این موضوع مطالعه داشتند، مشورت می‌کنیم. »

صیادی تاکید کرد:«مرمت مجسمه هایی ارزشمند کاری نیست که با عجله آن را انجام دهیم ،انشاء‌الله با استفاده از مشاوره خارجی، سال آینده مرمت این مجسمه صورت می‌گیرد. »

به گزارش پانا ،مجسمه مدرس که مدتی پیش از ابتدای بزرگراه مدرس برداشته شد تا مرمت شود. عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران درخصوص دلیل ناپدید شدن مجسمه مدرس به رسانه ها گفته بود :‌«متاسفانه در آشوب های اخیر آشوبگران به مجسمه شهید مدرس از مفاخر ملی و بزرگان ایران آسیب وارد کرده وبه این اثر هنری لطمه زده اند. سازمان زیباسازی برای بررسی میزان خسارت ها و نحوه مرمت این مجسمه را برداشته است .»

مجسمه نیم تنه شهید مدرس که در ابتدای اتوبان مدرس در ضلع شمالی میدان هفت تیر واقع شده ،کاری از محمدرضا خلجی است که در سال 86 از سوی سازمان زیباسازی در این محل جانمایی شد.

مجسمه فردوسی نیز تیرماه امسال نیز انتشار تصاویری از مجسمه فردوسی خبرسازی شد . مجید قادری، معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهر تهران آن زمان به روزنامه شهرداری تهران گفت به‌طورقطع در ۲سال گذشته هیچ‌گونه عملیات مرمت و شست‌وشو روی این مجسمه انجام نشده است. مرور عکس‌های قدیمی این اثر نشان می‌دهد که مجسمه از سال۸۸ به رنگ سایه و روشن بوده و اتفاق جدیدی رخ نداده است.

به گفته او مطالعات اولیه مرمت این مجسمه انجام شده و باتوجه‌به اهمیت و نوسازی، نیاز است از تخصص کارشناسان خارجی هم استفاده کنیم که قطعا این کار انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار