رابط پانا آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

وقت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران است

بهارستان یک (پانا) - رابط پانا آموزش‌ و پرورش ناحیه یک بهارستان، خبرنگاران را موظف به وقت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری در تهیه اخبار دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۴۴۹۳
لینک کوتاه کپی شد
وقت‌شناسی و مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین وظایف خبرنگاران است

دومین نشست و کارگاه آموزشی عکاسی و خبرنویسی خبرنگاران آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان با تدریس رضا نیک‌جوی، رابط پانا و کارشناس روابط‌عمومی ناحیه یک بهارستان در سالن شهید‌ درهم‌پور برگزار شد.

نیک‌جوی در آغاز سخنان خود، در خصوص خبرنویسی به ارائه نکاتی پرداخت و گفت: در تهیه اخبار وقت‌شناس و مسئولیت‌پذیر باشید؛ زیرا لازم است تا خبرها در اسرع وقت آماده و انتشار یابند تا خبر شما به صورت خبری تازه برای مخاطب باشد و ارزش خبر حفظ شود؛ در غیر این صورت خبر شما یا انتشار نمی‌یابد و یا ارزشی برای مخاطب نخواهد داشت.

او در ادامه خاطر نشان کرد: تیتر در اخبار بسیار حائز اهمیت است و باید کامل و جامع باشد، به این دلیل که موضوع خبر را برای مخاطب مشخص می‌کند و علاوه بر مشخص کردن موضوع خبر، برای مخاطب باید جذابیت داشته باشد تا مخاطب را مجذوب خواندن خبر کند.

رابط پانا در پایان با اشاره به نکات عکس‌برداری بیان کرد: در مراسمات متعدد، عکس‌برداری از تمام زوایا داشته باشید؛ هرچه عکس بیشتری داشته باشید، مهارت زاویه‌بندی شما افزایش می‌یابد و توان جایگزینی تصاویر را هم خواهید داشت، بنابراین هر مقدار دامنه‌ عکاسی شما بیشتر باشد، کار برای شما آسوده‌تر خواهد بود.

خبرنگار دانش‌‌آموز : زهرا محمدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار